Gå til innhold

Baby på hotell...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære vil at vi skal kjøre litt rundt i Norge i sommer og sove på forkjellige hotell. Han vil gjerne at denne turen skal ta minst en uke. Jeg er ganske skeptisk og har egentlig ikke så lyst til dette. Vi har ei skjønn tulle på 3 mnd som selvfølgelig skal vere med. Tingen er at hun har sovet hele natten helt siden hun ble født, og jeg er redd for at en slik tur med masse nye plasser vil ødelegge den gode rytmen hun er kommet inn i. Jeg ser for meg at hun vil våkne lettere på natta på nye plasser og da vil hun nok ha mat. Og så er jeg redd for at dette skal fortsette etter at vi har komt hjem og at hun da vil slutte å sove hele natten.

Mannen min sier at jeg er helt på jordet og at jeg er nødt til å ta denne sjansen. Men jeg sier til han at det går ikke utover han om hun begynner og ville ha mat om natta, så for han kan vi jo bare ta den sjansen. Jeg synes hun er for liten til en så lang tur og så mye bytting av plasser. Når jeg tenker på det blir jeg skikkelig stresset. Dessuten blir det ikke noen koselig ferie hvis det ikke går... Trøtt og lei mamma og trøtt og lei baby.

Nei, jeg mener hun er for liten, men hva vet vel jeg! Noen som har synspunkter og erfaringer?? Veldig takknemlig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig, jeg hadde dratt. Kan du ikke ta med vognbagen til å sove i da, så føler hun seg som hjemme? Eller, iallefall nesten :-)

Mini her sover i vugga si om natten, men har ingen problemer med å sove i bagen når vi er hos mormora. 13 uker her.

Skrevet

Har prøvt å la henne sove i vognbagen hos mormor, men det vil hun ikke. Heldigvis har mormor en sprinkelseng, så der sovner hun greit. Hun er ganske var både for fremmede og nye steder ho her jenta mi!

Skrevet

Vi skal på hotellferie med snuppa på litt over 3 mnd. Vi blir bare borte i 2 netter da, men vi tar med lammeskinnet som hun har i senga. Da ligger hun på noe kjent :)

Skrevet

Det kan gå bra, og det kan ikke gå så bra. Men mitt råd til deg er: lytt til magefølelsen din! Det er du som lever tettest med barnet, og kjenner reaksjonene hennes. Og hvis dette stresser deg så mye som du beskriver, da er det ikke bra for deg - og dermed heller ikke for datteren din. Ikke la deg bli fortalt at du er for engstelig, stol på instinktene dine. Små babyer reagerer lett på fremmede miljøer. Hvis din kjære mener du er en pyse, ja, da får han heller bare mene det akkurat denne sommeren.

Har dere hatt henne med på tur før? Hvordan har hun reagert da?

Det går jo an å lage et kompromiss, der dere ikke bytter sted hver dag, men heller slår dere til ro et sted i en uke. Og så ville jeg ha vært sikker på at hun hadde unnagjort tre-måneders økingen før dere drar. Hvis ikke kan du få det travelt på ferie. (Og jeg snakker av erfaring, hehe...)

Hilsen ei som dro

Skrevet

Jeg har sagt at en helg er greit, på en plass da selvfølgelig! Men han vil kjøre fra plass til plass i over en uke, og det har jeg ikke så lyst til! Jeg kan godt vere med på å ta fly til Oslo feks og bo der en helg, ingen problem. Men det vil altså ikke sambo...

Skrevet

3 mnd økningen er over, heldigvis! Den var litt slitsom så det hadde nok ikke gått så bra på ferie hvis ikke! Har bare vært hos jenta sine besteforeldre noen netter. Som oftest bare en natt om gangen, men har vært der en helg. Gikk ikke så bra første gangen vi sov der. Da ville snuppa ha morgen klokka 2... Det synes jeg var tidlig!! Det går heilt greit med sånne netter innimellom, det må jeg jo bare rekne med med en baby i huset. Men jeg ser for meg at hun vil tilegge seg nye vaner med å våkne oftere om natta etter en slik tur, hvis hun ikke sover skikkelig på turen. Men selvfølgelig kan det gå veldig greit!

Skrevet

Det går som regel veldig greit - det har det i alle fall gjort med mine. De har sovnet godt i vognbagen med sin kjente dyne, bamse og soveskinn - ingen endring i rutiner. Det er faktisk mye vanskeligere med snuppa på to nå på nye steder - hun finner ikke roen før etter et par netter på nytt sted.

Du må bare prøve, det nytter ikke å ta bekymringene på forskudd - da kommer du deg aldri ut av huset...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...