SnupsaTupsa Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 skal ha barnebursdag her i morgen, og skal bake bl.a. boller. Blir vel ikke gode om jeg baker de i kveld (kommer på dagtid/ettermiddagen i morgen)? Kan jeg lage deigen og bake ut i kveld, men vente med å steke de til i morgen? Hmmm... Takker om noen kan hjelpe!
mayaya Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Bare lag de uten heving i kveld du, og stek de i morgen! Da blir de skikkelig luftig og fine!
SnupsaTupsa Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2007 føler meg litt dum her nå, men... lage uten heving? skal jeg bare lage deigen, bake de ut og la de stå til i morgen og så heve de før steking, eller? *rødme*
mayaya Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Ja, uten forheving, altså. Forheving er forresten veldig oppskryt, bedre å heve lenge etterpå :-)
SnupsaTupsa Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2007 Tusen takk ) Nytter liksom ikke stå her med baksten de få timene jeg har før gjestene kommer. Med to små aktive barn her hjemme som skal stelles, bord skal dekkes, og alt skal gjøres klart... regner med bursdagsbarnet/størstemann klarer rote fortere enn jeg klarer å rydde i tillegg... ;OP he,he
selfangerkjerringa Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Hvis du setter brettene med de uttrilla bollene i kjøleskapet til imorra, tror jeg det skal gå bra. Ta dem ut en times tid før steking. Namnam... boller... men det paser vel dårlig med psm kanskje:( jaja.
mayaya Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 men desto bedre med pms.... ikke det at jeg vet. hihi
SnupsaTupsa Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2007 Kan du si, ka-ping! ;P Feira snuppa med ene delen av familien på mandag(fikk servert kringle, og noe gode kake/kjeksgreier med jordbærfromasj...*sukk*), barneselskap i morgen, og da familieselskap på dagen hennes på søndag!!! I kveld/i morgen skal jeg bake boller, muffins, sjokoladekake, bløtkake, og lage gele... Så er det på'n igjen på lørdag/søndag med bl.a. ostekake, gulrotkake osv... Hjelpe meg!!! he,he Dette ble ikke et insprerende slanke-innlegg merker jeg... he,he,he
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Lag boller som vanlig (med gjær), forhev som vanlig. Bak de ut, og sett de kjølig. Dersom de blir stående i romtemperatur vil du få sursmak av bollene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå