Gå til innhold

Han er et MONSTER blandt folk (butikk, kjøpesenter, sentrum)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første skal han ned og gå. Det er jo greit. Men han skal ikke holde i hånden, da setter han seg ned på huk og skriker nææææææ.

Når han går skal han ikke gå der vi vil gå. Helst skal han løpe fritt rundt og rive ned varer, eller inn i butikker vi ikke skal, eller ut i veien.

Får han lov til å låne en sånn liten handlevogn i butikken, hyler han om jeg tar i den for at han ikke skal kjøre på folk. Klikker helt og rister i hele vognen.

Løfter jeg han opp hyler han, leker slapp som en fisk og stiv som en pinn for å vri seg ut av armene mine.

Prøver jeg å bestikke han for å sitte i vogn ved å gi ham fiskekake eller rundstykke, eller noen ganger bolle hjelper det i noen sekunder før bollen flyr veggenmellom. Det hjelper litt mer om det er rundt spisetider da. Men kan ikke planlegge dagen etter når han er sulten...

'

What to do?

Hvordan er deres barn da. Er de og inni en "gjøre selv" periode? Min er forresten 14 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe, unnskyld men må flire litt for jeg ser det liksom for meg...;-). Tror jeg kan berolige deg med at det er normalt. Har ei jente (13 mnd) som gjør disse tingene når hun er skikkelig lei! Hun er vanligvis veldig lett å ha med ut, så jeg blir ikke konfrontert med dette så ofte, men jeg kjenner igjen symptomene du beskriver ja...

Man får være litt oppfinnsom med disse små! Frem til for noen måneder siden måtte vi planlegge alle aktiviteter som involverte bilkjøring etter da hun skulle sove, fordi hun hylte sånn når hun satt fastspent. Det med handlinga løste jeg sånn at bestemoren hennes ble med som "selskapsdame" hihi...så kunne jeg handle i fred og ro mens hun og snuppa koste seg sammen istedet. Men dette er kanskje ingen løsning for deg, bare forteller hvordan vi gjør det. Kanskje pappaen kan handle inn i en periode, for det er en periode.

Skrevet

Velkommen i klubben! Høres akkurat ut som mitt lille trassmonster :) hvis hun slår seg helt vrang så slipper jeg bare alt jeg har i hendene også går vi i bilen, litt tungvindt kan det jo være men hun roer seg alltid sånn at vi kan gå inn igjen.. Synes det er lettere å kontrollere trassen uten at folk skal stå å se på oss også, da blir jeg så stresset og snuppa hyler enda mer...

Skrevet

hehe! jenta mi er og 14 mnd, og er nøyaktig lik din pjokk!

Hun kan aldri løpe fritt inne i en butikk ennå, da raser hun ned alt! ikke kan hun gå fritt ute, skal uansett gå andre veien enn der vi skal..løfter jeg henne er hun slapp eller stiv mens hun hyyler!

jeg har som regel hunden med og, og du kan selv tenke hvordan det ser ut når jeg bærer henne hylende, mens hunden drar i andre retning..

skikkelig gøye tider dette!

Skrevet

Med mine har jeg satt av goood tid til å handle. Pleier bestandig å ta med en eller begge når jeg handler. Det jeg prøver på er å aktivisere de, dvs de handler og legger oppi mens jeg "korrigerer". Da lærer de noen navn, manøvrere vogna osv. Noen ganger går det superbra og de er stolte for at de er "flinke" andre ganger går det rett ad undas...

Skrevet

Joda, kjenner meg igjen. Men jeg tror ikke de er trassige. Jeg tror de prøver å si oss noe:) De er inne i en utrolig utviklingsfase, og trenger å få rørt på seg fritt. Kjøpesentre og butikker er jo helt håpløse for dem.. De vil jo gjerne kunne pille på alt mulig og hjemme eller ute i naturen har de en helt annen mulighet til det.

Jeg får iallefall dårlig samvittighet hver gang han slår seg vrang i butikken. føler jeg ikke lytter til hans behov. Så lenge jeg tilfredsstiller hans behov, er han helt utrolig fin å ha med å gjøre.

Skrevet

hehehe..ja her kjenner jeg meg igjen..har en nyskjerrig liten kar på 14mnd selv:o)

Har har du løsninga mi:o)

når vi er i butikken og han "slår seg vrang", så regner jeg med at det er kjedelig i korga, og han vil ned å ta og pille (les: rasere) på alt!

Da prøver jeg heller å pirre lærelysten hans på en annen måte.. jeg spør han med en veldig interesang stemme:

-næmmen, Andreas.. hvor er pølsene?? kan du finne pølsene til mamma??

Mens ferden etter pølsene fortsetter, spør jeg noen ganger om han kan finne pølsene.

Han leter rundt med et overvåkende blikk etter pølsene, helt til jeg stopper opp med de og sier: SE.. deeeer er de!!!

Da blir han så kry når han får pølsepakken og studerer den lenge:o)

Jeg handler videre mens han er opptatt med pølsene, og når de er uinteressange finner jeg noe annet å gå på oppdagelsesferd etter:o)

Det morsomme med dette er at nå når vi er i butikken, så passer jeg på å av og til leite etter noe han har vært med å lett etter før.. for når vi endelig kommer frem til det vi leter etter så er det han som peker og utbryter DEEEER:o)

Da er det en stolt liten gutt i handlevogna mi:o)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde forsøkt å ikke ha han med i butikken en periode. Kanskje han glemmer/vokser fra det?

Skrevet

hihi..ser han for meg altså..

caroline kan være sånn og av og til..men hun er ganske grei å avlede no.. kjeks er noe som roer henne ned alltid...

hun vil ofte bli bært etter en stund ( har akkuart lært seg å gå) så det går jo greit.. men hva med å ha han i vognen? roer han seg ikke der i det heletatt?

Skrevet

bajamaja...

herregud !!! sådu mener hver gang et barn slår seg vrang såer det du som ikke har dekt behovee til barnet ???

et barn MÅ faktisk lære seg å oppføre seg blandt folk og skjønne at det ikke kan få viljen sin bestandig !

hvis ikke kommer du til å få en utålelig drittsekk når barnet blir stor !

Skrevet

er ikke alle som kan la være å ha med barna å handle da !!!!!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...