Gå til innhold

Hva ville dere gjort om dere fant ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noe helt forferdelig et familiemedlem har gjort for lenge siden?? Når dere har hatt jevn kontakt, og vært helt uvitende... ?

her er det snakk om vold og voldtekt, men ingen har snakket om det... hverken offeret eller voldsmannen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oy, ja si det. Hadde vurdert situasjonen veldig nøye og oppfordret offertet til å anmelde det..

Skrevet

Vel.... det har skjedd i vår familie....

Etter at jeg fikk vite om det som har skjedd, har jeg ikke tatt noekontakt med den det gjelder (altså overfallsmannen....). Den familien er ikke blitt invitert i dåp til noen av mine barn.

Ville helst ikke invitere dem i bryllupet heller, men fikk beskjed av offeret at jeg burde...så det ikke ble no oppstyr om hvorfor osv.

Det er fortsatt bare min aller nærmeste familie som vet om dette.... ikke andre tanter/onkler og søskenbarn.. Det er jo ikke opptil meg å fortelle videre.

Men av hensyn til dem det gjelder blir jeg ALDRI å invitere eller dra til dem dette gjelder om jeg skulle bli invitert....

Ble litt rotete dette....

Skrevet

Vanskelig å si,nå vet jeg jo ikke hva som har skjedd,med hvem osv.Men offeret må jo ha det grusomt!! Ville ivertfall støttet offeret ang anmeldelse osv,og viss offert ville så utestengt voldtektsmannen? fra familien!!

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort noe annet enn å kutte kontakten tvert. Så sant ikke offeret er et barn så er det offeret sin oppgave å "ta hevn".

Skrevet

Må legge til at den alvorligste episoden/e skjedde for MANGE år siden....

Skrevet

Ja, dette er ikke et år siden engang. Og jeg fatter ikke hvorfor offeret ikke har anmeldt dette.... må være pga frykt. Jeg blir sint, lei meg, skuffet..

Jeg har jo ikke merket noe på noen av dem heller...

Skrevet

Det var da litt ufølsomt vel..? Offet kan jo slite med dette og være psykisk ødelagt, men det er kun opp til henne å gjøre noe med det?

Jeg ville fortalt offeret at jeg visste det (om hun ikke vet at du vet det?), og anbealt henne å anmelde forholdet. Alt for mange voldtektsmenn slipper fra det uten straff fordi offeret er redd for å ikke bli trodd osv!

Støtt henne gjennom hele prosessen.

Om hun ikke VIL melde fra så er du der for henne likevel, ingen vet hva hun går gjennom nå...

Lykke til, håper hun melder det og at gjerningsmannen får streng straff! Uansett bør jo folk få vite om det så de kan vite hvilken type dette er, og aldri få sjangs til å gjøre det igjen!

Skrevet

Slik er det i vår familie og...

Min store søster og jeg blei missbrukt som barn. Og det tok vel 20 år før familien fikk vite om det...

Vi har taklet det på to helt vidt forskjellige måter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...