mor_guttaboyz Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Særlig dere med litt større barn (tenker selvfølgelig ikke på babyer eller barn som gråter fordi de er sultne/trette osv) Men hvordan får du skrudd ned volumet på barn som "herjer", leker voldsom lek (ute eller inne), gaper og skriker? Våre to gutter har en tendens til å gape og rope bare lyder, liksom bare for å bråke og dette synes jeg er unødvendig inne som ute. Selvsagt kan de lage mye lyd ute, men jeg finner ikke volumknappen. De girer hverandre opp og overgår hverandre. Dette er aldri problem når de er alene uten broren. (de er ikke sjalu på hverandre og er verdens beste venner!) Og hva gjør du dersom metoden din ikke virker en dag? (feks viss dere har besøk, er på fremmed sted osv) er det bare vi som har dette problemet? Hjelp meg!!!
mor_guttaboyz Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2007 godt tips!!! Det burde prøves av og til!!!!!!!!!! Men seriøst; jeg trenger flere tips her!
bambi på isen Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Akkurat sånn har vi det også, har ingen gode tips til deg, men jeg håper du får mange gor det trenger jeg også!! Hvor gamle er dine?? Mine er snart 6 (i august) og 3,5, så har vi lille snuppa på 18 mndr. som skal gjøre likt brødrene!!
Solitude Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Vi har begynt tidlig med å lære dem dette med innestemme og utestemme. Og at hvis de har behov for å bråke mye så kan de gå ut og leke. Har samme regler selvom vi har besøk, er vi feks på besøk så får de et valg. Enten roer dere ned stemmebruken med engang eller så går vi hjem. Og hører de ikke. Ja da går vi hjem. Har ikke trengt å gjøre det ennå siden bare trusselen virker. Men hvis de ikke hørte så ville vi gått hjem, en må ikke komme med trussler hvis man ikke har tenkt å gjennomføre de.
rosa og en blå Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 finn på en belønningsmetode.. ikke roper på 3 timer (klistermerke el en sjokoladebit) hihi og straff etter du har gitt en advarsel først.. en straff de vet vil skje.. f.eks en leke.. ikke data på kvelden ikke sykkel ol ?? eg har ikke så mye erfaring akkurat.
haater husarbeid Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Jeg spør om vi skal lese en bok og da er det som å skru av en knapp ja. Da hopper han i fanget mitt og er kosegutt nr en Hvis vi er på besøk og de roper og herjer inne, ber jeg dem først bruke innestemme. Virker ikke det, får de gå ut og herje fra seg.
mor_guttaboyz Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. juli 2007 mine er 3 og 5 år gamle og så venter vi på en ny baby i sommer! (derfor holder jeg bare hus her i forumet mens vi venter!) Så derfor hadde det vært greit å skru ned volumet før den tid.
rosa og en blå Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 snakk med barna (familiemøte som ikke vare såå lenge) der DE kan få være med på å lage sine belønninger og straffer som vil skje dersom de er ulydige el flinke.. alt etter hvor gamle de er da.. so kan dere lage et skjema el. de kan lage det selve. ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå