Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er 2 mnd og nekter (!) å sovne uten puppen i munnen. Hun blir illsint. Prøver å legge henne mett i senga og trøste henne der når hun begynner å hisse seg opp, men hun blir helt hysterisk. Vil ikke la henne skrike slik. Flere som har det på samme måte? Er det for tidlig å endre vanene hennes? Skrikekur er ikke aktuelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi to alternativer, pupp eller bæring. Med puppen våkner hun bare så lett igjen så blir som oftest bæring.

Her har hun slitt veldig med magen og sliter fortsatt, men har blitt MYE bedre da. Men vi kan nok ikke venne henne av noe før magen er helt bra igjen. Kan jo ikke regne med at hun skal sovne av seg selv med vond mage stakkars. Men er spent på hvordan dette skal gå, for skrikekur er uaktuelt her også. Får håpe det går seg litt til =/.

Skrevet

Hun er to mnd jenta vår også. Har prøvd og prøvd mange ganger, men hun sovner ikke av noe annet. Ikke trilling i vogn, ingen ting...

Skrevet

har det sånn enda jeg å jenta mi er snart 5mnd..de siste ukene vil hun hun ha puppen i munnen mens hun sover å hun suger litt selv om hun nettopp har spist! jeg blir gal..føler jeg ligger i senga hele kvelden jeg når hun har lagt seg.. har begynnt å gi henne smokk så hun kanskje kan ta det istedet for å bruke meg som en..

Men mange babyer trenger en skvett melk for å sovne,det er helt vanlig..er nok en måte for dem å fylle opp litt ..selvom de kanskje har spist akkuart. Så gi pupp til de sovner... er bare veldig frustrerende når man må fortsette å ligge der etter at barnet er mett!

Skrevet

Han her på 3 mnd sovner enten med pupp eller bæring.

Sovner i vogna på dagtid,men er storebror i barnehagen,så sovner jeg også mens han ammer,eller så bærer jeg han til han sovner her inne.

Klarer ikke å sove hvos han ligger i vogna ute..

Skrevet

Huff ja slik har det vært her også noen kvelder *sukk*. I går sovnet hun aldri og det eneste hun skulle var å sove med puppen i munnen akkuratt sånn som jenten din. Det går jo IKKE! Men smokken er det bare styr med her, hun tar den, men liker den ikke noe særlig og svelger bare masse luft også blir det en runde med magevondt. Ikke lett dette altså.

Skrevet

Pupp eller bæring er det som teller får vår lille på 7 uker også. Når hun først er sovna er det greit, men vi får henne ikke til å sovne alene. Og helst vil hun sove ved siden av oss eller på magen/brystet vårt også. Slitsomt.. men vet ikke hvordan vi skal få vent henen av med det. Prøver å få henne til å legge seg til å sove i senga eller vugga, men det blir bare grining. Og det orker jeg ikke...

Noen mener de blir bortskjemt av dette, andre mener det går seg til etter hvert. Vi får vel bare vente å se..

Skrevet

Det er helt iorden å la henne sovne med puppen! Min er 13 mnd og gjør det enda! Han bruker ikke tutt og da blir det slik! Vi koser oss og får en god start på natten!

Skrevet

Koselig at du klarer å se sånn på det, Maihøna, men hvis mammaene over synes det er et problem så gjør de jo det! Min lille tass synes også mammas pupp bør være til stede når han skal sovne (5 mnd gammel), problemet er bare at han _må_ rape før han kan sovne skikkelig, hvis ikke blir kvelden en evig runddans av vondt i magen - våkning - ammes i søvn igjen. Det som av og til (oftere og oftere, heldigvis) funker for oss er at når han er stappmett og grundig utluftet legger vi oss sammen, så kosesuger han på (tom) pupp en liten stund til han blir skikkelig døsen og så får han smokken i stedet. Viktigste for ham er visst at han har nesen gnudd inntil noe, først må det være mamma men det blir mer og mer OK med kosedyret. Mitt eneste råd er at man prøver å få dem til å roe seg som de er vant til og så når de nesten sover prøver med smokk el.l. De venner seg jo til å sovne uten pupp i munn til slutt! Det er også min erfaring fra førstemann at de sover bedre når de lærer seg å sovne alene, for da klarer de å sovne igjen når de småvåkner sånn som babyer ofte gjør. Så prøv, finn ut hva som fungerer for din lille skatt og ikke gi opp de kveldene det ikke går som ønsket. Før eller senere finner de ut av det!

Skrevet

Lillejenta på 8uker må bæres og bysses og er alltid misfornøyd når hun er for seg selv.. Her er det konstant hudkontakt som må til omtrent..

Når hun først har "sovnet" våkner hun hvert 15min og sutrer. blir gal i hodet ja :) Hun sover riktig nok godt på natten, dette gjelder på dagtid! En koselig barnepleier jeg kjenner som driver med aromaterapi og litt soneterapi etc skal gi henne noen lysbehandlinger hvor hun ligger og slapper av noen minutter under et blått lys. Skal være beroligende for snuppa og hjelpe henne å finne roen..

Er jo verd et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...