Mockanin Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg kom til legen med store nakkesmerter som igjen ga meg en voldsom hodepine som igjen førte til at jeg kastet opp. Jeg hadde tatt paracette eller ibux tidligere på dagen men det hjalp kun i en kort periode. Fastlegen min har ferie så jeg fikk komme til en av de andre legene på legesenteret. Jeg forklarer problemet mitt og ber om hjelp for dette er noe som har kommet og gått i årevis, men i det siste har det vært oftere og jeg har hatt sterkere smertere enn før. Legen sier da at jeg bare må spise smertestillende så jeg klarer å være på jobb. Er dette riktig av legen og si? Det kan da umulig være bra og spise smertestillende over tid, selv om det er respetfrie tabeletter da.
TurangaLeela Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Det er ikke migrene da? Hvis du har medisiner for det kan du ikke gå på jobb, fordi de er med rød trekant..
Solitude Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Har det aldri vært tatt bilder av nakken din ? Eller foreslått at du går til fyseoterapi ? Høres ikke som en god løsning å bare spise piller.. Men nå er jeg ikke lege da
Nickey Mouse Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Nei det er absolutt ikke bra. Det er en grunn for at de blir solgt i små pakninger reseptfritt. Gikk til legen med hodepine som ikke var ulevlig, men plagsom og slitsom. Tensjonshodepine kom legen frem til, og sykemeldte meg noen dager, så jeg skulle få slappet av litt. (gutten hadde vært skikkelig syk på forhånd, og han mente det var godt å komme seg litt) Legen hørtes ikke helt god ut!
Mockanin Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. juli 2007 Takk for svar. Glemte å si at jeg var til MR på fredag. Håper virkelig det finnes noen løsning for denne nakken min. Er så lei av å ha det sånn. I tillegg er jeg svimmel også. Fastlegen min er tilbake neste mandag, så håper det er litt mere hjelp å få der. Jeg gikk i alle fall på jobb i dag med paracett og ibux i veska. Kjenner at jeg ikke burde vært her, men det får gå.
Kamomille Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Man skal absolutt ikke spise masse smertestillende over land tid. Det kan føre til avhenighet - selv om det er reseptfrise legemidler. Men dersom man har veldig vond, er det ikke farlig å ta smertestillende over noen dager slik at man klarer å fungere. Det er når man må ta de hele tiden (eller veldig ofte og mye) som kan føre til avhengighet. For meg så høres det ut som du har en typisk stressnakke. Du burde få en rekv. til fysio slik at du får løst opp i ledd og muskler. dessuten kan en fysio lære deg riktig treningsøvelser og avslappingsteknikker. På egen inisiativ kan du jo også gå til f.ek en manuell terapaut, kriopraktor eller naprapat. Du trenger ikke rekv. for å få time hos disse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå