Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 vi pleier å dele på å ligge ytterst,slik at han kan hjelpe meg å løfte opp babyen når den vil ha mat. Pappaen er så trett at jeg må spørre flere ganger. Noen ganger når vi har lagt han igjen etter måltid våkner babyen og gråter litt, pappaen prøver å gi smokken,men babyen fekter den vekk. Da banner pappaen og blir sur sånn at ungen gråter mer. Jeg ender med å ta opp babyen.Pappan tror ikke at kjeftingen påvirker babyen,men det gjør det jo. Hva skal jeg gjøre? Legge meg ytterst hver kveld,så pappan ikke behøver hjelpe til i det hele tatt? Synes det er litt urettferdig,er som regel jeg som må stå opp med babyen først om morgenen også.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 du ammer tipper jeg? hvis det er slik må du jo våkne selv om pappaen løfter babyen opp til deg? hvorfor i alle dager skal han våkne for at du skal amme?? tipper også han er den som står opp for å dra på jobb? kan ikke du ta deg av matingen og la han få fred, så kan han heller skifte bleie hvis det trengs i løpet av natten, og stå opp med babyen i helgene? skjønner godt han blir sint jeg.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 jeg har vondt i ryggen og babyen veier 10 kg.han jobber dag og kveld,så de dagene han jobber kveld så hjelper han meg litt på natten.Ammer babyen hver 3.time. Han skifter sjelden bleier.. og er jeg som må dra han opp av senga i helgene hvis vi skal få noe ut av dagen.han kan sove hele døgnet..
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 ... hvis babyen veier ti kg må den være noen mnd? virkelig ikke behov for mat hver 3 time om natten?? hva med å venne den av med nattammingen?
meg og jentene Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Hvor gammel er babyen? Hvis babyen er 10 kg, så er han/hun kanskje gammel nok for å få litt sjeldnere mat på natta? Kanskje dere må ta en nattavvenning? Tøft i begynnelsen, men veldig behagelig etterpå. Ellers er jeg enig i at dersom du ammer, og dermed må våkne uansett, så er det jo ikke noe vits i at pappan også må våkne. Dere burde heller prøve å finne en løsning så han kan hjelpe deg med andre ting.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 og hva er det du vil høre liksom? ja, han er en slabedask som ikke gidder å hjelpe deg med noe? stram han opp istedet for å klage for å få sympati her, hjelper svært lite å sitte her å klage.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 babyen er litt over 5 mnd. Har prøvd med natt avvenning,men han bare gråter og gråter. Jeg er helt utslitt av mangel på søvn. Jeg tar han som regel opp selv, er pappaen som har sagt at han vil hjelpe meg om natten, men synes ikke han skal kjefte og banne foran babyen. Burde vel snakke litt om arbeidsinndelingen på dagen i stedet.. Er litt vanskelig å få rutine på det pga arbeidsdagene hans. De dagene begge har fri er han som regel trett etter og ha jobbet mange kvelder,så da skal han sove lenge om morgenen. Han er ellers kjempesnill og god pappa så er ikke misfornøyd på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Så flott at du ammer om natta, det er bare supert for barnet ditt! Når det gjelder at pappaen tar sin del av foreldreoppgavene om natta ser jeg ingenting galt i og i alle fall ikke i helgene når han har fri. men jeg lurer...Samsover dere? Vi hadde samme problemstilling som dere. Mamma vondt i hofta, pappeen måtte ta opp babyen så jeg fikk amme. Løsningen for oss var å samsove og å amme liggende om natta. Pappaen slapp å våkne og jeg våkna ikke like mye og sovnet fort igjen etterpå. Ellers så har jeg passa på å ta en dupp på dagen så ofte som mulig og det har gjort at nettene ikke har vært så slitsomme. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 vi samsover ikke,er ikke så god plass i senga. jaja,håper han sover bedre når vi begynner med grøt:)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Til HI Jeg forstår godt at du er frustrert jeg! Selv om det nok riktignok ikke er nødvendig å amme hver 3time for en baby på 10kg,så er stygg ord bruk og sinne ikke akseptabelt foran babyen/unger!! Jeg har selv en mann som blir kjempe sint om han må stå opp med gutten vår EN natt/morgen i uken! Jeg må nærmest dytte han ut av sengen for at han skal reagere. Sønnen vår er 7mnd og jeg ammer ikke. Han spiser ikke om nettene mer,men har en stygg tendens å snu seg mot fotenden og over på magen,så jeg passer litt på om han hyler om nettene. Og ja,det er slitsomt å dra tidlig på jobb hver dag, men det er jævlig slitsomt å stå opp flere ganger om natten + stå opp tidlig om morningene også. Her hos meg er det også jeg som tar ALT husarbeid og er alene til 18-19 hver kveld! Blitt vant til det,men klikker på faren om han prøver å banne/bli sint på baby for at han kommuniserer med gråting når det minst passer for han!! Synes du skal ha lov til å tømme dine frustrasjoner her inne uten å måtte få kjeft for meningene dine eller metoden du bruker på ditt barn. Konstruktiv tilbake melding derimot er selvsagt bare positivt! Selv skriver jeg sjeldent,men måtte lette litt på trykket idag;) Håper dere får ordnet det til det beste for dere! :-)
MammaDilla Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Hei HI. Du må rett og slett forklare din kjære at han ikke må kjefte/bruke høy stemme for å få bebien til å sove, for da våkner den bare enda mer. Akkurat hvilke ord han velger å bruke vil nok neppe påvirke barnet enda. Men enkleste måten å få de små til å sove på er å være mild i stemmen, vugge og kanskje synge litt. I hvertfall ikke bruke kjeft. Så dette ville jeg tatt opp med han på en tid på døgnet når han selv er litt oplagt, og forall del ikke legg det frem som kritikk selv om det er fristende. Flott at du fortsatt ammer og holder ut. Kjempebra
manonym Skrevet 4. juli 2007 #12 Skrevet 4. juli 2007 Her er det bare jeg som tar alt om natten siden jeg må våkne alikevel, og enklere det enn å sparke liv i mannen min=) Men så er han som regel bare våken en gang på natta, og en gang på morningen da. Han er 5 måneder. Hadde ikke gidda å stressa med å få han til å ta han om natta, heller gjøre noe i huset, feks støvsuge alle gulv i huset en gang i uka? Eller noe slikt? Så får han ta det når det selv passer han.
kajak&Daniel Skrevet 4. juli 2007 #13 Skrevet 4. juli 2007 Jeg er faktisk enig med deg jeg. Jeg syns ikke det burde være et problem at han løfter babyen til deg. Det kommer jeg til å ønske at kjæresten min skal gjøre med vår neste baby. Nå har jo jeg gjort absolutt alt med han vi har nå, så med neste er det hans tur. At han kjefter på babyen hjelper vel ikke nei.. Men jeg skjønner han blir irritert..blir jo det iblant jeg også.. men å vekke babyen mer er jo ikke løsningen da. Men om han ikke liker å gjøre det, så får du få han til å gjøre mer av andre ting da.. Og det argumentet med at han skal på jobb.. du har jo en 24 timers jobb, så det er jo nesten verre... Du trenger jo søvnen like mye som han når du skal holde ut hele dagen med en baby.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #14 Skrevet 4. juli 2007 Jeg syntes du er kjempeflink, syntes ikke du fortjener kjeften som du fikk her tidligere. Men en annen løsning som fungerer overraskende bra her i heimen er at kun pappaen tar han om natten. Jeg fungerer dårlig på lite søvn over lang tid. Slik at lillegutt får nå tillegg om natten, han lager det klart om kvelden. Jeg putter øreproppene langt inn i øret slik at de 2 ikke vekker meg om natten. Jeg tar da lillegutt fra tidlig morning. Og når det gjelder å våkne om natten fra pappa sin side er det en vanesak. Nå er han som våkner --ikke jeg. Resultat: Jeg er mye mer utvilt. - OG JEG HAR EN JOBB SOM STARTER KL0600 TIL 23.00 hele uken. Han har også en bedrift som tar mye tid.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #15 Skrevet 4. juli 2007 En liten mager trøst... : Min samboer har ikke vært våken med barnet en eneste natt,gjør ikke et slag i huset,hisser seg opp når det passer han,sover så lenge han gidder,gjør som han vil,kun skiftet en bæsjebleie (gutten er snart et år),har null respekt for meg og barna, jeg er tragisk som er i samme hus som han,men får han ikke ut uansett hvor mye jeg maser,(ca hver dag) og kan ikke flytte selv pga min eldste datters nettverk og skole......!! Hva gjør man med sånne?
Nr-3-i-Magen Skrevet 4. juli 2007 #16 Skrevet 4. juli 2007 Et praktisk tips: Hvis pappaen ikke vil våkne om natta, så få han til å bygge om senga litt. Ta vekk den ene sideveggen og få madrassa i samme høyde som madrassa i senga deres ved å evt. lage nye hull i ramma. Da er det lettere å bare dra babyen inn i senga deres, hvis du i tillegg har ei ammemadrass (drykid f.eks) blir det enda enklere. Vi har gjort det, og det er supert. Måtte bare skru på en ny planke tvers over også må jo senga stå fast inntil deres. Gjort på et par timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå