Gå til innhold

blir barna deres mette av en porsjon grøt?


Gjest

Anbefalte innlegg

gutten min har stor appetitt og sluker grøten jeg gir han. Fullammer enda, men prøvde med grøt ett par ganger for å se om han ville sove bedre.

Det gjorde han ikke,dessuten gulpet han opp masse grøt fordi han hylskrek og ville ha pupp etterpå.

 

Har en følelse av at spiser for mye,men han vil jo bare ha mer..

 

Skal han få pupp og så grøt da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visst det som er anbefalingen, først pupp og så grøt. Melken er viktigst, så grøt blir supplement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg gir grøt først, og så melk.

 

Å gi melk først, er viktigst hvis man gir grøt før de er 6mnd - eller sliter med melkeproduksjonen (Folkehelseinst. som sier dette, og det virker jo helt kurant).

 

Jeg har nok melk, så gir melken i etterkant av grøten. Det er viktig at de får grøt med jern etc nå, så hvis min gutt skulle fått melk først, så hadde det ikke vært plass til grøt. Får litt vann til grøten, men slukker resten av tørsten med pupping etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her spises det også grøt med goooood appetitt fra dag 1 med grøt. Jeg gir et kveldsmåltid grøt før bading. Gir vann å drikke. Ammet etterpå tidligere da han ikke fikk i seg noe vann, men nå liker han å drikke av imsdal flasker med tut. Han klarer enda ikke drikke av tutekopp med dryppstopp :) - gutten min sov bedre etter 3 - 4 dager med grøt som kveldsmat - håper natta snart blir lang for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min får grøt først, og så pupp etterpå. Ellers blir han jo mett av puppen, og orker ikke så mye grøt. Nå er ikke vi oppe i full porsjon enda, så jeg antar at han blir mett. Han skriker ikke etter mer, for å si det sånn, han er fornøyd når skåla er tom. Da er det nesten verre å holde ham i godt humør mens han spiser, for han kan plutselig bli trøtt og grinete, og da vil han underholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minsten fikk grøt (en stor tekopp nesten full) først, og pupp til dessert. Nå får han mme istedetfor pupp. blir mett og førnøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...