Gå til innhold

Prevansjons alternativer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!!

Har dere noen gode forslag til prevansjon uten hormoner?? Har p-stav nå, men er så frylktelig hormonell med den, tenkte jeg skulle ta den ut nå, men da må jeg jo ha noe annet. Vil helst ha noe uten hormoner, men vet ikke hva. Vet det finnes kobberspiral, men har hørt at det er en del som blir gravid med den.

Har absolutt ikke lyst på flere barn, så jeg har igrunnen vurdert å sterilisere meg, men føler det er litt drastisk, dessuten er det vel litt vente tid for å få det utført. Mannen har snakket om å sterilisere seg i lange tider nå (ca 1,5 år), men det blir bare med snakket!!

Så jenter, jeg trenger noen gode tips her!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ladycomp/Babycomp/Pearly

Sjekk ut www.buenaventura.no for mer info.

Skrevet

Du kan jo kreve at gubben bruker kondom HVER gang, så blir det nok mer enn prat på han temmelig fort.

gudd løkk

Skrevet

Tja er vel ikke så veldig mye å velge i uten hormoner. Kondom, men det er jo en smule tungvindt.......Har du prøvd p-sprøyte? Det er jo selvfølgelig hormoner det også, men jeg hadde ingen bivirkninger av den. Funket veldig bra. Det er jo ikke sikkert alle hormon-preparater har samme virkning på deg?

Kobberspiral er et alternativ, men jeg kommer personlig ikke til å sette inn det når jeg har fått de barna vi skal ha. Den er som du sier ikke helt 100% sikker.

Ettersom dere ikke skal ha flere barn så er sterilisering det beste. Det enkleste er jo om mannen din gjør det. Det er et mindre inngrep for han, med få bivirkninger. Men mange mannfolk er jo livredd for tukling der nede ;-) Men det er ikke det samme som kastrering (mange som innbiller seg det). Du får prøve å overtale han kanskje? ;-)

Skrevet

Å ønske seg nr. 2. Funker utmerket for oss. Har prøvd i over to år nå.............

Skrevet

Huff ja, får dårlig samvittighet når jeg sier at jeg ikke SKAL ha flere og gjør alt for å ikke få det. Vet det er mange som sliter der ute, har ei venninne som har fått 2 stk med prøverør, mens mange av oss i vennegjengen blir gravide før vi har tenkt tanken engang!!!!!! Livet er urettferdig!!!!!!!!

Men jeg føler meg helt ferdig med babyer nå, har fått 3 stykker på 4 år og 4 mndr og jeg syns det er nok!!

Vil ønske deg lykke til med prøvingen!!!!!!!!

Skrevet

å dytt!!!!!

trenger gode råd her!!!!!!!!

Skrevet

Pearly funket bra her :-)

Skrevet

Kondom vi må bruke her. Reagerer på alle hormonpreparatene.

Vurderte sånn pearly, men de er jo bare 99,3 % sikre og er da er man litt avhengig av å ha en noenlunde regelmessig syklus. Kobberspiral er et alternativ, emn mange får kraftige blødninger av den (jeg blød av alt annet og orker ikke mer slikt). Vi landa på at etter vi har fått de barna vi vil ha, skal mannen sterilisere seg. Lite inngrep (hos kvinner er dte en operasjon, menn kan dra hjem samme dagen, laaang ventetid for kvinner, ikke så lang for menn) og hos mange er det mulig å gjøre om innen en tidsbegrenset perode (7 år?).

Skrevet

PEARLY. Den finner dine eggløsninger ved hjelp av temperatur og regner på den måten ut usikre og sikre dager.

På de usikre dager må det benyttes kondom, ellers er det bare å nyte livet og mannen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...