Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Å kun møtes ved leggetider, slik vi gjør her i huset, kan det kalles et forhold? Puh...
77Janne Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Jeg har IKKE fasiten på dette spørsmålet - det er det vel ingen som har? Eller??? Men viktige momenter for samboer og meg er at vi prioriterer hverandre først. OG jeg er så heldig at jeg virkelig har en samboer som setter forhold og famileliv foran kameratgjengen. Vi finner ting vi har lyst til å gjøre sammen, f.eks en film begge vil se, da går vi sammen på kino. Eller det kan være en utstilling vi begge har lyst til å se og vi går sammen. MEN i tillegg har vi egne ineresser og "egne venner" som vi kan gjøre / oppleve ting sammen med. Vi prater sammen, deler tanker, forteller om humøret, forteller fra jobb, legger planer; prater om oppdragelse, hvordan vi skal organisere livet etter fødsel når jeg kommer i ammetåka, hva vi skal gjøre sammen som famile, ect Joda vi kan krangle / dikutere / være uenig vi også - men regelen er at vi aldri går til sengs uten å ha pratet ferdig eller blitt enig om at vi er uenig! ;-) En annen viktig regel for oss er at vi skal tie stille og LYTTE når partneren snakker og tenke over hva partneren egentlig sa, FØR vi svarer - neida, ikke alltid vi klarer dette i opphetede diskusjoner, men vi prøver... Dette er noen av grepene vi prøver for å ha et godt forhold - og foreløpig fungerer det for oss :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå