Gå til innhold

føde normalt med bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med mitt andre barn, jeg hadde så vidt litt bekkenløsning sist gang da jeg fødte. synes det gikk kjempe bra.

Men denne gangen har jeg sikkelig bekkenløsning.. det er nesten så jeg ikke kommer meg opp av senga og klarer å gå.

Vurderer å få meg krykker, for det er helt grusomt.

Det er mange som spørr meg om jeg kan føde normalt?

er det slik at det kan bli så ille at man ikke kan føde vaginalt... fordi det presser for mye på bekkenet.

Eller hva kan det bety... jeg vil gjerne føde normalt denne gangen også.

vil helts ikke ks..

Skal jeg da ikke si at jeg har så vondt som jeg har, eller er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var så dårlig av bekkenløsning sist at jeg gikk på krykker, fødte normalt, og det gikk helt fint.

Skrevet

Det er faktisk bedre å føde naturlig, siden det blir frigjort mye hormoner under en fødsel, som virker helende på bekkenløsningen! Jeg hadde kraftig BL sist, og fødte normalt, det gikk så bra..! Si bare ifra hvor vondt du har, så får du lagt til rette fødestilling og sånn som ikke belaster bekkenet mer enn nødvendig :-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Tror det er mange med sterk bekkenløsning som føder liggende på siden.

Skrevet

Vil bare si at jeg har syntes vanlig fødestilling på rygg med beina i beinholdere er fryktelig ubehagelig når man sliter med kraftig bekkenløsning. Første gangen fødte jeg i sideleie, andregangen fikk jeg ikke noe valg og ble tvunget av jordmor til å ligge i den tradisjonelle vonde stillingen. Nå ved tredje gang håper jeg å få ei jordmor som forstår hvor smertefullt det kan være å ligge på rygg og "skræve" med beina i holdere når man har bekkenløsning.

Skrevet

det er godt å øre deres erfarlinger! tusen takk...

er det flere har så han noe å fortelle, å føde normalt med bekkenløsnin`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...