Gå til innhold

Dere med simo, brio eller emmljunga edge vogner?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge brukte dere disse vognene før dere kjøpte en lettere? Og kjøper dere da en dyr nr to vogn? eller bare en billig og grei en? ( f.eks teutonia timmy.. simo trille.. osv..)

 

SAmbo syns det er litt tullete å kjøpe den vogna jeg har lyst på som nr to vogn.. koster 5000... og det kosta jo den første å..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte simo kombi som første vogn. Kjøpte ny vogn da jenta vår var 7 mnd. Syns simoen er altfor tung, både å trille og lempe inn og ut av bilen. Så det åpenbarte seg en ny verden da vi kjøpte en OTH urban jungle. Den kan man kjøpe bag til og det kommer jeg til å gjøre hvis det blir en til.

 

De er dyre men det har betalt seg for vår del. Vi er mye mer ut på tur nå. Vi bor på vestlandet og her er det mye bakker så det er lettere å trille tur nå når man ikke sliter seg helt ut på å skyve vogn på 20 kg +

 

Og du kan jo selge den "gamle" vogna? Vi skal bruke simoen i barnehagen vi tenkte vi så vi får fortsatt bruk for den!

Skrevet

Vi kjøpte en ny Simo kombi som ble brukt fra jenta vår ble født til hun var ni måneder som eneste vogn. Men siden vi har en golf, var det et lite styr å få inn og ut vogna av bilen. Måtte ta av hjulene hver gang vi skulle ha den med oss. Så da fant vi ut at vi ville kjøpe en vogn som i hovedsak kunne ligge i bilden og være med på handleturene. Valget falt på en Quinny buzz 07 modell. Er kjempefornøyd med den! Den koster rundt 4600 (sist jeg så på Barnas Hus) og så kommer evt. tilleggsutstyr som stelleveske, fotpose o.l. Vi importerte fra Tyskland, da sparte vi rundt 1500. Men jeg anbefaler det ikke ettersom vi enda ikke har fått fotposen vi bestilte i desember. Har purret utallige ganger, og har vel innsett at vi aldri vil få resten av bestillingen ettersom de ikke svarer på henvendelsene våre. Jaja, nok om det.

 

Vogna er i alle fall super, og vi angrer på at vi ikke kjøpte den med en gang. Vi bruker den mye bare med bilstolen på understellet. Hun sovner ofte på biltur og da er det deilig å kunne slippe å vekke henne for et lite ærend. Klikker bilstolen på understellet- så er vi klare. Vogna har gassfjæring, så den slår seg opp automatisk. Tror det ligger en filmsnutt av det på Qunny sine sider. Veldig stilig. Vi beholder Simo-vogna inntil videre, siden den egner seg best i skog og mark. Den er også lunere på lange trilleturer i ruskevær sammenlignet med Quinnyen. Men jeg er veldig glad for at jeg kjøpte ei skikkelig "ekstra-vogn". Heldigvis har ikke samboeren min heller sansen for sånne spinkle paraplytriller uten fjæring, så det var et enkelt valg. Vogna er myk og godt polstret i sittedelen, den kan brukes forover og bakovervendt, justerbar fothviler og masse annet. Den går også fint med i bilen vår :-)

 

Hvis du (eller din mann) ikke vil bruke mye penger på en vogn nr. 2, vil jeg anbefale deg å se etter en brukt vogn på finn.no eller lignende steder. Da får du kvalitet selv om det kanskje er fjorårets modell. I stedet for en ny vogn som begynner å knirke eller falmer etter et halvt år...

Skrevet

Jeg kjøpte Emmaljunga Duo Edge og har ikke planer om å kjøpe en vogn til. Vi har bare skaffet oss en billig reisetrille til 500,- som ekstravogn til ferieturer osv. Jeg syns det er tullete å skulle kjøpe en dyr vogn igjen, når den vi har fortsatt holder lenge.

Skrevet

VI hadde to vogner før vi kjøpte simo duo. da var hun ett år, og vi er strålende fornøyd med den. Det eneste som er dumt er at nå er jeg gravid igjen , med bekkenløsning og klarer ikke å løfte den inn og ut av bilen, så nå bruker vi en paraplytrille

Skrevet

Nickynick; har et spørsmål ang. duovogna. Hvor romslig er egentlig bagen? Vi vurderer å kjøpe en duo-vogn som kan være med på ferie i sommer. Kommer til å være mye ute på kvelene og da er det greit å ha ei lun og god dypvogn som hun kan sove i. Og da kan vi bare klikke bagen av understellet og la henne sove videre i den resten av natta. Men jeg vet ikke hva de innvendige bag-målene er på den vogna. Kanskje du kunne ha hjulpet meg? Hun var 74 cm. lang på 1-års kontrollen sist uke, så det er jo viktig at bagen er såpass lang at hun passer greit oppi. Kan ryggen i bagen settes opp? Og er det opplegg for seler i den?

Skrevet

Vi hadde Simo.... tassen var vel 6-7 mnd da jeg ville ha en lettere.... ble da en Carena pga av at jeg ikke ville bruke så mye penger på det. Men kan ikke anbfale den... tung å styre syns jeg... Kjøpte den kun for at den var lettere å ta med på hytta - hvor vi er mye...

 

Går nå å vurderer en Tutonia Spint (?) til sånn ca 6000, men føler at det er for dyrt siden den kommer til å bli så lite brukt....

Vil kun ha den pga av at den er lettere og tar mindre plass. Ikke lett å reise på ferie med en Simo vogn....

Skrevet

Vi gikk fra Simo til GT sport da hun var 1,5 år. Kunne nok byttet før, for var litt lei de tunge løftene inn og ut av bil.

Skrevet

Vi har en Simo Kombi Xtra, og det er den beste vogna jeg vet. Tung ja, men en fryd å kjøre synes jeg. Til handleturer/ferie har vi en Brio Racer. Har også en Carena Easy, men den er ikke noe tess synes jeg. Nå har jeg 2 små da, så har også en tvillingvogn som er tung som bly, og da blir Simoen en lettvekter å kjøre etterpå, hehe;)

Skrevet

Den første vognen vi kjøpte til sønnen vår var en Brio kombi. Flott babyvogn. Når han var 1 år kjøpte vi en Brio Race som er en lettere sporttrille, den ga jeg 2000,- for. Og det er jo en grei pris for vogn nr 2 syntes jeg. Du nevner teutonia timmy og den er jo bra da. Men nå bruker vi ikke mye barnevogn lenger for han er så flink til å gå selv,nå blir det mye sykkel, bil og handlevogn i butikken.

Skrevet

Hei, vi bruker Briovogna av og til - har en babyjogger (kostet i overkant av 5000 - er utrolig bra hvis man triller på humpete vei eller i terrenget!) som vi bruker mye mer. Begynte med den da snuppa var ca 7 mndr (for da kom vinteren og Briovogna var sinnsykt tung å trille i snø....) Skal sette Brio'n i barnehagen som sovevogn. Venter nr 2 nå, kommer til å kjøpe Duowalker (søskenvogn) samt en Easywalker til den nye babyen (med løs hardbag som kan brukes i begge vogner. Velger Easy og Duowalker rett og slett av plasshensyn i bilen - går akkurat i skiboksen......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...