Andie82*tobarnsmor* Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ligger over det grønne skraverte feltet på symfysen......betyr det at jeg får en kjempebaby? eller kan man ha store mål og få en "normal" baby?
Annie Bailey Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 SF sier ingenting om str på baby.. Sist lå jeg nesten under normalen og fikk et barn med vekstavvik på +59% Denne gang har jeg ligget over det grønne feltet hele veien og vekstavviket har vært mye lavere denne gang.. Men hvis det plutselig skjer en unormal forandring i disse målene skal lege/jordmor henvise deg til UL fordi da kan det være at ungen vokser for mye eller for lite i forhold til normalen.. (for man må bruke ul for å sjekke str)
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Hei! trenger ikke å være stor baby. Jeg har ligget godt over det grønne feltet på symfyse målet men vekstestimering på ul i uke 32 viste at tulla var 2% under gjsnitt, men jeg hadde mye fostervann. Så derfor hadde jeg stort symfysemål.
Tinden ruger på nytt gull Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 Jeg ligger også over det grønne feltet, og bel sendt til vekstestimering. Fant ut at vår baby er akkurat på snittet, alstå 0% avvik i forhold til snittvekst i uke 32. Så du har sikkert ingen grunn til å bekymre deg for noen kjempebaby, nei
Jeenie Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har ligget over den røde streken hele svangerskapet, men har en baby som er mindre enn gjennomsnittet i magen!
Raych Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Det trenger ikke å ha noen sammenheng. Det kommer an på hvor mye fostervann det er og hvordan babyen ligger etc. Har en venninne som har fått 3 store barn (4600, 4400 og 4000) og hun har hatt SF mål under den røde streken på alle 3:)
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Nei det behøver ikke bety stor baby. Ligger selv godt OVER høyeste normal på helsekortet. Men ingen stor baby her (sjekka på UL idag faktisk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå