meg og jentene Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Egentlig skal jeg ikke klage, jenta mi sover godt både dag og natt. Men hun våkner så tidlig om morgenen! Er jeg heldig sover hun til kl sju, men ofte hun våkner mellom fem og seks. Og ihvertfall nærmere fem synes jeg er for tidlig. Hun legger seg kl 20 om kvelden, så da er det jo bare litt mer enn ni timers natt, er ikke det litt lite? Kl 20 om kvelden er hun stuptrøtt og hun kunne helt fint ha lagt seg tidligere også, men vi drøyer den til 20 for at hun ikke skal våkne enda tidligere om morgenen. Skal selvfølgelig respektere de smås rutiner og behov, men det rare er at allerede etter en time eller to etter vi har stått opp om morgenen, blir hun trøtt og vil sove igjen. Og da tenker jeg "kunne hun ikke heller sovet litt lenger før vi sto opp og så hoppet over denne første morgenluren?" Kan det hende hun sover for mye på dagtid, at det er derfor hun våkner så tidlig? Hun sover gjerne 3-4 timer på dagtid. Eller kan det være fordi hun alltid må bæsje om morgenen at hun våkner? Nesten alltid når jeg henter henne på morgenkvisten, har hun full bæsjebleie. Hva tror dere kan være grunnen? Andre ting jeg ikke har tenkt på? Virker ikke skrubbsulten. Hun er ni og en halv mnd.
24timersmamma Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Hei! Oscar er snart 10 mnd, og sover greit. Våkner i 6:30-07 tiden nesten hver dag. Legger seg rundt 19, så han sover ca 12 timer hver natt (i ett strekk). På dagtid sover han 1-3 timer først luren, og dersom den luren varer til rundt 14, sover han ikke mer den dagen. Om han våkner i 12-13 tiden tar han en liten lur til på ca 30 min. Så han sover nesten like mye på dagen som jenta di. Jeg vil tro at det hun våkner av er bæsjingen. Hva spiser hun kvelden før? Er det mulig å vente f.eks litt før du legger henne, eller gi henne litt sviskesaft eller sviskepure før du legger henne, så du forsøker å få ut bæsjen FØR hun legger seg? Oscar våknet også tidlig (mellom 5-6) i en kort periode, men vi fant ut at det var tenner på gang. Kan det være noe med tennene, for da kan de også bæsje mye? Uansett, lykke til, håper jenta di får bedre sovehjerte etterhvert!
Arb.ledig husmor Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Hei! Har legger vi Serina rundt kl 19, og ho sover til ca 6-halv 7, men da får ho kun smokken, eller sovner av seg selv igjen, og sover da til 8-8.30. På mandag ble ho lagt sent, for vi hadde vært i bursdagsbesøk, og da våknet ho likevel tidlig... Så her hjelper det iallfall ikkje å legge ho senere om vi ønsker at ho skal sove lengre.. På dagen sove ho alt fra en halv time til en hel time etter frokost, får lunsj rundt kl 13, og sover da 2 timer etter det... Av og til får ho en halvtime etter middag, kommer an på kor trøtt ho e. I går sov ho ca 45 min etter middag (17-17.45), og sovnet likevel med en gang når vi la ho kl 19... Har lurt noen ganger på om eg har en sovedukke, eller at ho er syk eller noe, siden ho sover så mye...
meg og jentene Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2007 Ja, det er tenner på gang, så hun bæsjer flere ganger per dag. Men når det gir seg, skal jeg prøve tipset med sviskesaft om morgenen, så kanskje hun bæsjer om ettermiddagen istedenfor. Hun får stor porsjon grøt, pupp og nan før hun legger seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå