Gå til innhold

Hvordan startet din fødsel? Vannavgang, slimpropp, rier...??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først gikk slimproppen - ti min etter gikk vannet og en time etter det kom riene....med fem min mellomrom med en gang...

Skrevet

jeg hadde rier ca 1 døgn før jeg fant ut at det faktisk var rier... he he

Skrevet

Nr 1 rier

Nr 2 satt igang

Skrevet

Gikk på do i tolv tida på kvelden like før jeg skulle legge meg. Da jeg tørket meg, oppdaget jeg blod på papiret. Ringte føden og de ba meg komme nedover for sjekk. Vet ikke om det var slimproppen eller hva det var. To timer etterpå startet i hvert fall riene (var framdeles på sykehuset). De måtte ta vannet på sykehuset siden det ikke gikk av seg selv. Sju timer etter at riene startet kom vesle prinsessa vår til verden :-)

Skrevet

Det startet med et lite "plopp", og da skjønte jeg at noe var på gang. Jeg gikk på do for å tisse, og da kom det litt fostervann.

Jeg hoppa i dusjen, og en halv time etterpå begynte rier med ti minutters mellomrom.

Skrevet

Ble satt i gang jeg da. Så rier 30 min etter at de satt inn gele, vannet gikk nesten 12 timer etter riene begynte, og han ble tatt med keisersnitt etter 30 timer.

Skrevet

Først gikk slimproppen, 3 dager etterpå våkna jeg med rier og dagen etter det ble han født.

Skrevet

her begynte det med murring i ryggen og rier

Skrevet

Med førstemann gikk vannet med et plask, omtrent som man ser på film. Heldigvis hjemme :-) Med andremann startet riene litt forsiktig og bygde seg raskt opp. Blir spennende å se hvordan det blir nå med nummer tre.

Skrevet

Vannet mitt gikk, men det var også det... 1,5 døgn senere blei jeg satt i gang...

Skrevet

Vannet gikk med et smell! Og så satte riene igang med en gang.

Skrevet

Svake rier

Skrevet

Ble satt igang på overtid (11 dager over ultermin, 14-15 dager visste det seg til slutt). Slimproppen gikk dagen før igangsettelse.

Skrevet

Vannavgang begge gangene!!!

Siste gangen følte jeg meg ikke særlig lur... Første fødsel friskt i minne så tenkte jeg at det holdt å bare ha på ett truseinnlegg, men det varte ikke mer enn to min så rant det mellom beina mine.

Tok på meg ett nattbind og reiste på sykehuset. Mens gubben betalte for parkering så skulle jeg gå ut av bilen... HAHAHA når jeg reiste meg så RANT det fostervann helt ned i skoa mine..

Følte meg skikkelig lur da vi gikk opp til fødeavd, må gå gjennom hovedinngangen og heis opp til 5 etasje, følte folk kikket LITT på meg kan man si..

Skrevet

De 2 første med vannavgang, første mann var jeg innlagt på sykehuset for utredning, skulle en tur på do, og i det jeg trødde utav senga gikk vannet. Nr. 2 satt jeg på do, pressa litt for jeg måtte så veldig bæsje, plask der gikk vannet. Nr.3 var jeg inne med rier 2 ganger, begge gangene stoppet det, siste gang på 5 cm. ca 4 døgn etter kom snuppa hjemme på badet gulvet, forsto igrunnen ikke at jeg hadde rier før jeg begynte å presse!!!!!!!

Skrevet

Rier. Vannet måtte de ta på sykehuset.

Skrevet

det begynte med mensen smerter kl halv seks om morningen og etter noen timer begynte det med rier og 9 timer etter var han ute.. ( drømmefødsel)

Skrevet

"mens-smerter" som sikkert var milde rier..hehe.

Skrevet

Løs i magen nesten en uke før, to dager før var det litt rosa blod på papiret..

Slimproppen og vannet så jeg aldri noe til.

Våknet en natt med kraftige rier og så var det i gang! 14 timer senere kom Lucas, hadde verken kynnere eller noe annet som skulle tilsi at han skulle bli født den dagen.. dagen før var vi på shopping og jeg var i fin form

Skrevet

Okei. Det er får som har opplevt at vannet "går" da... Tenker på offentlige plasser, hehe... Har ikke så lyst til å oppleve det bare :)

Skrevet

Første begynte med kynnere som ble sterkere og sterkere. Andremann begynte med sterke rier uten forvarsel. Begge gangene tok de vannet, førstegang for å få litt fortgang, andregang for da var det full åpning.

Skrevet

Rier. Vannet ble tatt. Merket ikke til noen slimpropp. Når er det forresten du har termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...