Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Snuppa bli 3år om 3 mnd.. og jeg lurer på 2 ting...Dere som har barn i samme alder: 1: Når legger de seg, når står de opp, og sover de på dagen? 2: Rydder de opp etter seg selv hver dag? (tenker på leker før leggetid osv)
Kjærlighet <3 Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 1: Jenta mi blir 3 år i desember. Hun legger seg ca kl 1900, drøyer litt .innimellom...men aldri over 1930.(om det ikke er noe veldig spesielt da...) Ei stund sov hun til klokka 0600, nå nærmer den seg 0800 før hun står opp:-) Men når hun begynner i bhg igjen, må hun opp kl0615.... (altfor tidlig!!!!) 2: Rydder hver dag ja, men vi hjelper til....Ikke alltid det blir i forbindelse med leggetiden. Men hun rydder hver dag. Hjelper til med å kaste bleier når jeg har skiftet på lillebror også:-)
Kjærlighet <3 Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Glemte en ting: Hun sover på dagen innimellom...Men aldri mer en 45 min. Blir det lengre sovner hun ikke for sent... :-)
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 legger seg ca 8 og sover til 7-8. sover nå 30 min på dagen, tidligere 2 timer rydder alltid etter seg, setter skoene på plass når han kommer hjem, henger jakken opp osv
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Godt og se det ikke bare er snuppa her som står opp tidlig hvertfall! Snuppa mi legger seg til samme tid som din, og står opp omtrent samme tiden (nå som det er ferie), men kan gjerne sove 2-3 timer på dagtid også.. . Det med ryddinga lurte jeg på fordi jeg lurer på hva man kan "kreve" av så små... tror jeg har vært litt for slepphendt :S
*Rutletutt* Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Tobias er 2,5 år. 1. Han legger seg mellom 20 og 20.30 og våkner mellom kl 06.30 og 07 - i bhg sover han av og til opp til en time på dagen - men hjemme sover han ikke (med mindre vi er ute å kjører midt på dagen, da kan han sovne). 2. Ikke hver dag, men av og til:o)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 1. Her legger junior seg senest 20.00 når han skal i bhg, men nå som vi har ferie så legge han seg 21.00 - noen ganger 22.00 ( hvis det er noe spes som skjer). Når han skal i bhg vekke vi han 7.15. Nå som vi har ferie våkner han alt fra 7.30-9.00. Før han fikk ferie sov han fast ca en time i bhg, her hjemme ha han sovet en dag nå og en dag da. Men det skjer hvis vi ha vært ute å kjørt bil, eller gått tur sånn at han ha sovna i vogna. 2: Her rydder vi hver dag før senge tid, som en stopp på leken - gjøre han klar til kvelds stell.. Han er 2,5 år
kroi Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 Jenta ble tre år i mars. Hun ber om å få legge seg etter barne-tv, dvs som oftest i seng kl. 19, men vi prøver å drøye det litt for henne i sommer. Hun står opp ca 6.15. Da ER det morran i følge henne. Hun sover alltid en til to timer i barnehagen, hjemme er det litt mer tilfeldig. Ikke alltid hun sover midt på dagen i helgene. Hun rømmer unna når det blir snakk om rydding - også i barnehagen er hun kreativ i påfunnene for å slippe å rydde. Vi må nok stramme inn litt Lykke til med lillebror når den tid kommer.
På vei igjen <3 Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 1. legger seg mellom 19.00 og 19.30, og står opp mellom 08.00 og 10.00. Sover ikke på dagen. 2. rydder hver dag, men vi hjelper til.
Joikaboll@ Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Han blir 3 år i oktober. 1. Han legger seg 18.30, står opp 07.00 og sover 1-2 timer på formiddagen. (skal nevnes at han stort sett er våken fra 21-05) 2. Rydder opp etter seg selv gjør han nok ikke, men med håndledning prøver vi å lære han.
Lille Ollebolle Skrevet 4. juli 2007 #11 Skrevet 4. juli 2007 Gutten min blir 3 i sept. 1: Han legger seg kl 19. Står opp mellom 7-9, sover ikke på dagen, men sovner av og til hvis vi må kjøre langt etter bhg, men da er det vanskelig å legge han på kvelden. 2: Nei.... Men skal montere noen hyller fra ikea om noen dager, og prøve å få litt bedre system.
ღtili35ღ Skrevet 4. juli 2007 #12 Skrevet 4. juli 2007 Jenten min var 3 i juni. 1. Hun legger seg i 20 tiden. Står som regel opp i 9 tiden. Hun sluttet å sove på dag tid da hun var 1 1/2 år, men har jo hendt at hun sovner på en biltur. 2. Her har vi rydde tid før hun legger seg, Vi hjelper henne med det, men hun må også delta. Har vi glemt å ha rydde tid legger hun seg ikke før vi har gjort det.
tuppemor-75 Skrevet 4. juli 2007 #13 Skrevet 4. juli 2007 vesla her i huset er 2 år og 7 mnd. 1. hun legger seg rundt 20.00, og sover til mellom 7-8. hun sover ikke på dagtid. det sluttet hun med før hun fyllte 2 år. 2 rydding. ja det er et kapittel for seg! vi rydder sammen med henne av og til før hun skal legge seg (2-3 ganger i uka). noen ganger rydder hun villig, og synes det er stas, andre ganger er hun trassig, og det tar evigheter å plukke opp 2 bøker!
Solitude Skrevet 4. juli 2007 #14 Skrevet 4. juli 2007 Gutten min blir 3 år om en måned til, 1. Legger seg ca. 19.00 og våkner ca. 06-07 sluttet å sove på dagen når han hadde nettopp blitt 2 år. 2. Vi har ryddedag hver fredag, da rydder jentene hvert sitt soverom og som regel så får lillebror litt hjelp med sitt også. De syns vel at det ikke går så fort når han holder på alene De andre dagene rydder vi hvis det blir for ille. Har ikke tenkt å ha ryddetid hver eneste dag før leggetid, vi er litt mer avslappet i forhold til litt leker her og der. Prøver å kose oss litt istedenfor å mase på de hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå