Gå til innhold

Pappaen vekker baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har samme problem som meg? Etter å ha sprunget oppe og ikke minst våknet utallige ganger pga baby for å hente mat, gi smokken o.l., å jeg endelig har fått ungen til å sove, ringer fars alarm HØYT, ikke bare en gang! Nei, han skrur den av fordi HAN er for trøtt til å stå opp og så ringer den like høyt igjen 5 min etter. Babyen våkner selvfølgeli av dette da den ikke blir skrudd fort av/ringer bare en gang, og så må altså JEG og baby stå opp grytidlig!

jeg greier ikke dette lengre! Det ødelegger forholdet vårt snart. Noen som har samme problem? Hva gjør dere? Tips? Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm...hvor sover babyen? samboeren min er også veeeldig treg om morgenen og jeg må alltid mase han opp.. men hva om du har din vekkerklokke på og tar anvar for å vekke han?ja, du vokner jo forde, men babyen vokner kanskje ikke og da kan du sove videre etter han har stått opp.

Skrevet

Jeg gjør det! Både før alarmen ringer og etter at den har ringt 1. gang... Må ligge å mase å mase uten at det hjelper noe særlig. Uansett syns jeg det er en dårlig og urettferdig løsning. Ikke nok med at jeg skal fly oppe hele natta, men når det endelig blir litt ro så jeg kan sove en time eller to før jeg må stå opp, så skal jeg istedet ha ansvaret for en voksen også?

HI

Skrevet

jeg vett hvordan du har det..er kanskje ikke så slae for jenta vår vokner ikke, men jeg også må mase,mase og mase.. hva om han ligger på sofaen? men ja, har egentlig ikke noen hode råd da..enten får du nok godta situasjonen som det er, ellerså så får du avslutte forholdet.

Skrevet

Rett og slett be han om å stå opp med en gang, enten for å gjøre seg klar eller ha med vekkerklokka å ta oppvåkninga på sofaen. Forklar situasjonen og bli enige før morgenkvisten selvfølgelig.

Skrevet

Kjenner det igjen ja. Utrolig egoistisk. Det jeg har gjort, er å ha på alarmen på mobiltelefonen min. Jeg er ganske var når jeg sover, så den rekker knapt å ringe. Også sparker jeg han ut av senga. Nå er det sjeldent at klokka ringer da jentta våkner før seks da.

Skrevet

men stakar, han må da få ha på alarm når han skal på jobben ? skal han ikke ha det det da? mener du det er løsningen ? du kan jo slappe av hjemme når babyen sover så synes ikke synd på deg om du må opp om morgnen egentlig.. Jeg har det akk like dann her hjemme og er driiiit trøtt og sliten men blir ikke sur på samboern fordi han må opp på jobb.. det er jo det du blir?

Skrevet

Jeg bruker mobilen, er våken så mange ganger i løpet av natten, så når det nærmer seg legger jeg den mellom oss slik at den ringer i øret hans :) Nå er det allikevel ikke noe høy og skrikende lyd og jeg rekker å ta den hvis han sover litt tungt. Gir han ett dunk for å gi beskjed om at den har ringt en gang.. Vet hvor godt det er å slumre, så det får han nå lov til. Hvis dere har flere soverom kan en kanskje flytte inn dit for en periode..?

Skrevet

vi har det samme problemet, men ikke om morningen. Mannen min legger seg senere enn oss. Da spiller han gitar og synger. Når han skal legge seg er han på badet m døra oppe, kranen på fullt, pusser tenna høylytt, trekker i snora, ja, han lager generelt mye lyd. Når han kommer inn på rommet tar han gjerne på lyset for å finne klær til dagen etterpå.....grrr, dette våkner både jeg og babyen av. Har prøvd å gi beskjed flere ganger, da pleier det å gå bra en stund, men så glemmer han seg fort ut igjen. På morningen er han gull verdt, hører ikke at han står opp en gang:)

Skrevet

hjelpes så mange udugelige mannfolk....

Skrevet

Når klokken hans ringer uten at han reagerer, må du ta saken i egne hender. Slå alarmen av. Ikke sett den på slumre. La han forsove seg. Maaange ganger. Tipper at han får et forklaringsproblem på jobben etterhvert og innsatsen for å stå opp og rekke jobben vil dermed bedre seg.

Skrevet

Slik er det her også, men min er enda mer egoistisk skal jeg si deg!! Han synes det er så fantastisk godt å slumre med klokken at han setter den på 1 time før han egentlig må stå opp og så ringer den hvert 10 minutt i en time. Jeg blir SÅ SINT!! Spør han veldig fint på kvelden om han kan la det vere for han vekker både meg og jenta vår. Hun pleier å få mat ca 1 time før klokka hans begynner å ringe, så sovner hun og når endelig jeg har sovnet igjen så begynner altså klokka hans. Men neida han synes det er så godt han når han bare kan sove litt til, så han vil ikke slutte med det! Blir jeg ekstra sint så stiller han den fram en halvtime sånn at det er stilt i 30 minutt, men så begynner det igjen.

Gudbedremeg altså!

Skrevet

Hadde samme problem her, hu våknet med en gang klokken ringte om morgenen. Vi la henne på eget rom for fire dager siden. Etter det har hun sovet 1 1/2 time lengre om morgenen. Men ikke i dag nei. Da måtte jo selvfølgelig min kjære stikke innom å se om hun sov godt, og hun våknet.....arghhh. Må prøve å ikke bli sinna. Han vil det jo bare godt.

Du må ikke la dette ødlegge forholdet deres, det er jo bare en filleting i den store sammenhengen.

Skrevet

Jeg må bare si at jeg syns det er et dårlig argument når noen sier at vi mammaer kan jo hvile oss resten av dagen når baby sover. Jeg er ikke enig i at det er så lett, var hvertfall ikke det for meg. Ikke alle sover så lenge eller ofte og man har jo aldri noe tid til å bare drikke en kopp kaffe i fred eller lese en avis eller slikt, mens de som jobber faktisk kan hvile seg litt fra en liten baby som ikke tar hensyn til personlige behov.

Nybakte mammaer som går hjemme er ofte på "jobb" 24 timer i døgnet, mens pappane om jobber (ikke alle selvfølgelig, men mange) bare er på jobb fra 8-16 og så skal de hvile seg etter jobb og hele natta for de "stakkars de" skal jo på jobb?!!!? Nei, det syns jeg blir for drøyt!

Syns de får ta hensyn de også. på den ene eller andre måten. Si ifra at om hn insisterer på å holde på sånn får han ta baby hele natta (så langt det lar seg gjøre, dvs alt utenom amming). Og så akn han slumre litt om han orker, ha ha!

Skrevet

Sorry språket, men er du ikke så smart du??? Svært så dømmende er du hverfall! Han får da vel ha på alarm, men forlanger at han skal stå opp nr den ringer, ikke ligge å slumre i en time! Hva slags baby har du forresten? En meget enkel sådan høres det ut! Det har nemlig ikke jeg! Har en baby som har vært syk siden fødsel, kolikk, infeksjoner +++ å som nesten ikke sover og derfor trenger den lille søvnen hun får. Pga dette har hun også et stort nærhetsbehov, og kan nesten aldri leke alene i 5 min! På dagen sover hun kanskje maks en time til sammen, delt opp i 20 min maks om gangen. Og vet du hva jeg må gjøre da? Ta klesvasken, rydde, vaske,spise etc...Jeg har nemlig ikke hushjelp, det har kanskje du? Når pappen har fri å er hjemme, hjelper han så å si aldri til med babyen så egentlig fungerer jeg mer som en alenemor!

HI

Skrevet

Var ment til 2diamanter altså!

HI

Skrevet

Hehe... godt råd, men han er sjef og kan komme når han måtte ønske;-)

Skrevet

aaah akkurat det samme her! i morrest ble vi vekt bare en halvtime etter vi hadde puppet.. SÅ irriterende! da var snuppa klar for dagen kl 5.30, og det var ikke jeg :S men kan ikke si det ødelegger forholdet da :) få han til å skru ned volumet litt, og første gangen den ringer så sparker du han ut av senga! han må jo ta litt hensyn til dere også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...