90210 Skrevet 4. juli 2007 #1 Skrevet 4. juli 2007 Huff.. ja nei nå skal dere høre... Det hele begynte med at jeg lenge i dag, siden sambo sa han kunne ta seg av vesla i noen timer så jeg fikk hvile litt... Da ble jeg kjempeglad og sov min søteste søvn! Men da jeg våkna kom jeg ned i stua og der satt vesla og sov bøyd i ryggen oppi gåstolen! Og sambo var ikke å se... Jeg tok henne opp og la henne i senga si, deretter gikk jeg inn på kontoret til sambo, og der satt han! Han satt å spillte dataspill! Så han hadde altså satt vår lille godjente oppi gåstolen forran tvn i 1st etasje... UTEN tilsyn! Og hun hadde visstnok sittet der i over 1 time! Hun er jo bare 5 mnd! og skal ikke sitte så lenge! Og det faktum at hun ikke var under tilsyn.. tenk på hva som kunne ha hendt.. hun kunne jo ha trilla ut og ned trappa til hverandaen siden døra var åpen! Og ikke bare det, men stakkars lille hadde jo sovnet i en orntelig vond stilling som ikke er bra for den lille ryggen hennes! Nei huff jeg ble helt paff og konfronterte ham med dette. Og vet dere hva han sa? "Jeg skulle akkurat til å gå ned å sjekke til henne nå når du kom.." Hva hjelper vel det??? Om han allerede hadde latt henne være helt alene i over 1 time! Nei så nå har vi da krangla en god stund, og jeg har ikke sovet et sekund i natt, fordi når jeg er sinna må jeg rydde & vaske! hehe Så nå er huset så rent og ryddig at jeg kjenner meg nesten ikke igjen! :-O Ikke et eneste skittent plagg i skittentøyskurven, ikke en eneste liten smule på gulvet! Ah herlig! Men lurer fortsatt på hva sambo som foressten ligger oppe og sover, tenkte med, da han lot henne sitte her nede helt alene og i tillegg med døra åpen!? Huff nei jeg vil ikke en gang tenke på hva som kunne ha skjedd... Men sånn.. tror det var alt... Måtte bare få ut frustrasjonen og redselen! hehe takk for at du leste gjennom mine irriterte tanker! :-P
meg og jentene Skrevet 4. juli 2007 #3 Skrevet 4. juli 2007 Uff av meg... Jeg hadde også blitt kjempesur og redd og fortvilet og laget stor krangel. Må smile litt også, disse mennene... :-) Tror mange menn kunne gjort noe lignende. Og heldigvis går det nesten alltid bra. Ryggen hennes tålte det nok, er jo ikke noe som skal gjenta seg! Lykke til med kranglingen, håper samboeren din skjønner det var dumt gjort.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #4 Skrevet 4. juli 2007 hm.. er det virkelig mulig det da? være så ansvarsløs`?!?! Skjønner godt at det klikka for deg! Meg hadde det klikka mentalt for! hehe
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 Klikker nok for mindre ting enn det og jeg......Kanskje derfor det alltid er tomt i skittentøyskurven min.
90210 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2007 Huff ja hehe må le litt av deg krøllis Hihi Nei nå har vi da snakka litt om det, men alt han sier er "beklager skal ikke skje igjen" Er jo ikke så mye annet han kan si da, men jeg bekymrer meg jo likevel... hmm Vet at det ikke er lett for disse pappaene som ikke har fått noe "morsinstinkt" men likevel trodde jeg da han visste bedre enn det... og for 2 dager siden hadde han lagt henne ned på sofaen fordi han skulle ut og ta seg en røyk... Men hun kunne jo ha rulla ned på gulvet jo! :-O Og så hadde han en åpnet pose tortilla chips liggende ved siden av henne i sofaen, og den klarte jo hun å grabbe tak i. Så da jeg kom ned etter å ha tatt en dusj så satt sambo ute og røyka, og litla lå på kanten av sofaen dekket av tortilla chips! Jeg overdramatiserer kanskje, men hva om hun hadde satt en av di tortilla bitene i halsen!? Og senest sist uke da jeg en dag sov lenge så hadde han glemt å skifte bleie i løpet av 4 timer.. Så da jeg stod opp og skifta på henne... var hun jo KJEMPESÅR!! Hun er enda illrød og sår (jeg smører og smører men det ser ikke ut til å forsvinne) Huff syns han har vert litt VEL uannsvarlig i det siste... Så nå har jeg bestemt meg for ikke å hvile mer! Heretter skal JEG stå opp med henne hver dag til han lærer seg å passe på litt mer.. Huff jeg vet jeg klager litt mye på sambo nå, alle kan jo gjøre feil, men jeg kan vel ikke klandres for å være bekymret... Må jo innrømme at den tortilla episoden var litt morsom å se da men kunne likevel vert farlig.. :S
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Trenger da ikke "morsinnstinkt" eller "farsinnstinkt", men kun litt vett i hodet for å unngå å gjøre sånne ting! Han må jo få lært seg åssen en passer en unge, og det kommer han ikke til å gjøre hvis det er kun du som passer på henne. Det blir også feil hvis du skal observere det han gjør med henne og kommentere alt det negative...det du derimot kan gjøre er å kommentere alt det positive,- få fokusen på det. Så kanskje han utvikler en bra farsfølelese og blir tryggere rundt dattera deres. Og så lenge du er der for å obeservere, så vet du at det er ingen fare. Men da må du faktisk greie å holde deg igjen når han gjør noen "småfeil" i dine øyne...store feil må du selvsagt kommentere slik at disse ikke gjentar seg, men hvis du unngår å kjefte på ham, så er det bra. 4 timer med samme bleie er forresten ikke så lenge så antar at stumpen til dattera di er veldig ømfintlig...har du prøvd å bytte bleiemerke, bruke potetmel og lufte masse? Du kunne jo kjøpt noen tøybleier (hvis du ikke har det fra før av) for å se om det hjelper...disse lufter nemlig bedre enn engangsbleier.
LisaColli Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 jeg tror ikke han oppfatter det som noe "straff" at du står opp med babyen hver dag hehe.. kjenner meg så altfor godt igjen i det du skriver! dessverre.. de få gangene far her i huset står opp med snuppa, er det ofte noe jeg reagerer på. en gang våknet jeg av at hun gråt, gikk ut i stua, og der lå han på sofaen og sov! i mens snuppa lå i lekegrinda plassert foran tv'n og gråt stakkar. gjerne iført nattdrakten enda. skjer ofte det. så du er ikke alene, om det er noen trøst ;o)
Honningmelon Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Dette syns jeg var ille, ja... nå er det rikitg nok jeg som stort sett står opp med barna her, og samboern er ikke spesielt huslig, MEN, med barna er han flink. Og dette er noe jeg vet han aldri hadde kommet til og gjort... gudskjelov. Hva sier han selv da? Skjønner han ikke at det er helt bak mål???
_svana_ Skrevet 5. juli 2007 #10 Skrevet 5. juli 2007 Her har det hendt at mannen har glemt å skifte bleie i løpet av 4-5 timer, men ikke noe verre enn det. Han er veldig flink med barna :-) Kanskje det hadde vært renere her om han ikke hadde vært det?
♥Prinzessin♥ Skrevet 5. juli 2007 #11 Skrevet 5. juli 2007 ÅH - jeg hadde eksplodert!!! Jeg hadde sikkert begynt å grine ved synet av den lille som satt alene og sov i gåstolen. Fy faen altså. Beklager, men dette fikk jeg vondt av å lese!
90210 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. juli 2007 Ja vet det, var bare noe jeg skreiv i frustrasjon, er jo fullt klar over at jeg må snakke mer med ham og få han til å forstå at en må være mer på vakt med en liten baby. Jeg kommenterer hele tiden det positive han gjør, som når han en skjelden gang legger seg ned på gulvet med henne og leker med henne. Eller som f.eks på søndag da han matet henne med grøt for første gang osv... han er mye flink og omtenksom også, men de få feilene han har gjort har jo selvfølgelig gjort meg bekymret... Men det med at JEG skulle stå opp med henne hver dag osv, selvfølgelig skal jeg jo la han også få slippe til, ellers får han jo ikke sjangsen til å lære seg noe. Og disse "småfeilene" du snakker om, de kommenterer jeg ikke en gang, fordi jeg vet at selv jeg kan gjøre noen småfeil av og til.. Men ikke slik... Men men, får håpe det bedrer seg med tiden... intill det skjer er jeg jo selvfølgelig litt skeptisk på å ta meg en hvil... Jeg vet at han ALDRI ville skadet henne med vilje, for han er en så snill og god person, og han elsker henne høyere enn seg selv! Men tror bare han "kobler av" tenkinga litt av og til.... 4 timer med samme bleie er ikke så lenge nei, men 4 timer med samme bleie med avføring oppi er veldig lenge... Jeg vet jo riktignok ikke hvor lenge hun hadde ligget med avføringa, men utifra den extremt såre baken må det ha vert mer enn et par timer.. Jeg bytta tidlig fra pampers til libero fordi pampers gjorde henne sår, og straks hun begynte med libero ble hun mye bedre! Har aldri sett henne så sår som nå.. stakkars lille har det jo vondt når jeg vasker henne under bleieskift.. Har ikke prøvd potetmel enda... men takk for tips, da skal jeg prøve det i dag!
90210 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. juli 2007 Det han sier er "beklager for at jeg er en dårlig far" osv... da sier jeg at han ikke er noen dårlig far, men at han må prøve å passe på litt bedre, siden en liten baby trenger mye tilsyn og omsorg. Men han sambon min er litt utspekulert av og til hehe Han sier ting som det for å få sympati.... Det har han selv innrømt for en tid tilbake... Men han sier jo "ja jeg skal ikke la det skje igjen" men jeg mener å ha hørt akkurat den setningen fra han mer enn en gang...
90210 Skrevet 5. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 5. juli 2007 svanine hehehe ... huff ja jeg er rar sånn.. det slår ikke feil! Hver gang jeg er sint så rydder jeg! Til og med sist jul da jeg gikk høygravid og var på besøk og svigers for julefeiringa, da hadde jeg og sambo krangla litt, så jeg stod opp kl 05:00 og rydda og vaska hele kjøkkenet til svigermor! Hehehe gjett om hun fikk sjokk da hun våkna! :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå