Gå til innhold

Hvor stor er sjansen for å bli gravid når en tar Pergotime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir de fleste som tar Pergotime gravid på de første forsøkene eller...?

Noen som vet noe om statestikken på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 25% blir gravide etter første Pergotime. 75% av kvinnene får eggløsning i løpet av 3 behandlinger og 40% blir gravide. Ved stimulering av eggstokkene er det alltid en viss fare for at flere egg modnes samtidig, slik at en kan bli gravid med mer enn ett foster. Risikoen for dette er beregnet til 5-10%.

Sperm kvaliteten til mannen og kvaliteten på eggene har mye å si. Det er dessverre ikke kun kvantitet som teller.

Skrevet

Hei!

Vet du hvor sjansen er for å bli gravid på første pergotimekur hvis en har fått eggløsning? Er ikke sjansen like stor som hos friske par da? Jeg venter eggløsning på lørdag.. Var hos gynekologen min på mandag og han sa ene eggposen var vokst til 12mm på 11 dag. Er 12mm bra? eggløsning i vente på lørdag.. Så krysser fingrene..

Skrevet

Jeg ble gravid etter 3.pergotime kur. Mistet desverre i uke 14. Nå prøver vi å bli gravide igjen, og skal igang med pergotime igjen, for det funket så bra på meg, som har uregelmessig mens.

Skrevet

Hei!

For friske par, sies det vel at det er 25% sjanse, mener jeg at jeg har hørt.

Det hørtes veldig ut som den første pp. jeg hadde med pergo.

Jeg var hos gynekolog på dag 12. Da var det kun en folikkel som var stor. Den var 15mm, og han sa at mellom 18-20 mm så løsnet den. Så det kan stemme at det tar ca. 5 dager (fra mandag til lørdag) før du får eggløsning. Jeg sjekket om jeg hadde eggløsning med blodprøve på dag 23, og det hadde jeg hatt. Men..... Jeg ble ikke gravid den måneden.... :o( Enda vi sto på som bare det; (nesten hver dag fra dag 12-21 eller noe sånt). Så da mensen kom, begynte jeg på neste kur med pergo, men da fikk jeg ikke el engang :o(. Testet med el.tester og de ble aldri positive og jeg fikk heller ikke mensen (ikke er jeg gravid heller). Skal snart på ny kur igjen nå. Så håper det klaffer snart :o)

Lykke til!!

Skrevet

Dere som tar pergo. Har dere PCO eller er det noe annet som gjør at dere tar pergo? Jeg får det fordi jeg har dårlige eggløsninger, skal begynne nå når jeg er ferdig med primolut. Jeg hadde tre dårlige eggløsninger som han kunne se på innvendig ul. Men jeg skal ikke inn igjen før til jul hvis jeg ikke er gravid til da eller hvis jeg ikke får mensen en gang i måneden... Høres ut som dere er til kontroller ofte..

Skrevet

Hei savner en spire 5pp!

Jeg har PCOS (har alltid hatt det), så jeg har mensen et par ganger i året sånn cirka.

Gikk til gyn da vi ønsket å begynne å prøve på barn. Fikk Pergo med en gang. Gyn ville se om pergo'n funka som ønsket, derfor var jeg til sjekk på dag 12. Var ikke det på den 2. pp. med pergo. Siden jeg etter 2. pp. med pergo ikke fikk el, skal jeg etter 3. pp ta blodprøve på dag 22 for å sjekke.

Lykke til med prøvinga!

Skrevet

Dette lurer jeg på også . Og så lurer jeg på hvor stor sjansen er hvis du i tillegg bruker crinone (progesteron) og albyl-e + berberis. er det noen som har prøvd ut denne kombinasjonen så fortell om det . Hilsen Viny

Skrevet

Snakket du med lege om å få gå rett på ny kur? Jeg har fått beskjed om å ha en måneds opphold, men ønsker å komme i gang med ny kur hvis det ikke klaffer denne gang.. Er bare litt utolmodig, men det vet vel du også alt om ;) Jeg har fått påvist svak pco, kan diskuteres så den ene gyn! Men eggløsning har jeg ikke av meg selv, i alle fall ikke hver måned. Går i tillegg på metformin(siden mai), og de to siste menstruasjonene kom på 28 dager som de skulle. Tidligere har det gått opp til 35 dager..

Skrevet

Jeg har svak pco, mensen hver måned men ikke alltid helt presis. fikk først metformin i mai og nå venter jeg spent på eggløsning etter første pergokur. gyn sa jeg at den bør komme på lørdag.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...