Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal ei jente akkurat 5 år veie, er ca 110 cm.

Normal benbyggning og veier ca 26 kg nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det ikke slike kurver for vekt og lengde hos helsesøster?

Min sønn er 5,5 år og 113 cm, og ca 18 kg. Jeg syns han er normalvektig. Hva som er normalt eller ikke er vel svært forskjellig, men dersom du føler at dere har en ok livsstil, og lærer barnet både et sunt kosthold og å bruke kroppen på aktiviteter, ville jeg ikke bekymret meg veldig.

Skrevet

Nå er ikke jenta mi mere enn 4 år. Men hun er 110 cm og veier 20,5 kg. Akkurat passe. Synes jenta di også høres helt passe ut!

Skrevet

Hei! har ei jente som akkurat har blitt 6 år. Hun er 125 cm høy og 24 kg. Min mellomste er gutt og ikke blitt 4 ennå, men er nesten 120 høy og 25 kg.. uten at han er det minste vass i kroppen. Alle er så forskjellig, ikke minst i forhold til beinbygning. Synes det er viktigere å se på helheten, ikkehenge seg opp i vekten. Jenta di er helt perfekt :)

Skrevet

Jenta mi er snart fire, 105 cm høy og veier 16.5 kg.

Skrevet

Frøkna er snart 5,5år, men var rundt 5 årsdgen sin 115 cm høy og veide ca 19 kg.

Men de er alle forskjellige og hvis hun ligger innen for kurvene sine så det jo ikke noe problem.

Vi skal på 5 års kontroll på helsestasjonen her vi bor, hvis dere har det tilbudet hos dere, hør med helsesøster.

Hun er sikkert helt fin.

Skrevet

Jenta mi veide 15 kg og var 102 lang da hun var 4 år.

Nå fyller hun 6 år om 2 mndr, og veier 17 kg og er 116 cm.

Skrevet

Nå er det kansje annerledes med gutter da, men gutten min er snart 5 år 110 cm høy og veier 16 kilo. Synes han er skrekkelig tynn.

Jenta di er sikkert normal hun også.

Skrevet

Min datter på 4.5 år er 98 cm høy og veier 13 kg, men hun er absolutt ikke blant de største. Sønnen min er 106 cm høy og veier også 13 kg, han er også 4.5 år...

Skrevet

Jenta mi er 110ca og veier ca 16 kg.

Skrevet

Og blir 4 år i slutten av November :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Min datter er snart 5, og er også 110høy,veier 18kg. Synes hun er normal. Men 8 kg mer på den lille kroppen er jo ganske mye? Ikke for å kritisere hovedinnlegger,men du skrev vel innlegget fordi du lurte på om det var normalt? Har du sett på kurvene? Står hva som er innenfor normalen:o)

Skrevet

Jenta mi bli 5 år om en mnd, og er 110 cm og 19,5 kg. Hun er helt normal i kroppen, og faktisk litt kraftigere enn flere av venninnene sine.

Skrevet

Frøkna vår fylte 5 år her om dagen, og hun er ca 117 lang og veier ca 20 kilo, men hun er da veldig lang og tynn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...