Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 15 mnd, og har den siste tiden begynt å slå ganske mye. Mest i ansiktet. Jeg snakker til han, og kjefter endel, men det hjelper ikke. Har også prøvd å slå tilbake (presiserer at det KUN er snakk om lett klaps, såvidt borti han.), men det hjelper ingenting, han bare ler og tror at vi leker, så slår han tilbake. Hva skal jeg gjøre da? Hva skal jeg gjøre med dette da folkens? Kan jo ikke slå hardere, og kjeftingen hjelper ingenting....what to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta bort hånda hans og si tydelig nei. Og om han ler sier du enda tydeligere fra om at dette ikke er morsomt. Det høres ikke ut som om du er tydelig nok.

Skrevet

jenta mi slår ikke ofte..

men når hun gjør det og får skjenn.. blir hun bare mer tøysette og vil slå igjen..

vi overser henne el bare tar hun bort.

trur ikke hun skjønner et NEI liksom.. (vet hun skjønner det når det gjelder varme ovner ol)

men hun liker liksom at vi får vondt (sier AU, og når vi sier NEI)

Skrevet

Som å lese om meg selv i disse dager ja, bortsett fra at jeg har jente... hun er blitt fryktelig til å slå...!! Hvorfor gjør de det liksom...?

Har også prøvd alle de tingene du nevner, som også ikke fungerer ( og jeg er tydlig nok)... så nå driver jeg og tester ut noe annet; om jeg har hun på armen,og hun slår sier jeg ifra at det er vondt for mamma og setter ho ned og går i andre enden av rommet og fullstendig ignorerer henne.. Kan ikke gi svar på om det hjelper ennå..

Skrevet

vis tydelig at du ikke vil leke når han er sånn..

sett han på gulvet med ryggen mot el noe sånt.

og lek med han så fort han vil være "snill" og vis at det er akseltabelt og at du vil leke då. :)

Sjøna?

(eg skriver så teiit)

er vanskelig å gjennomføre..

men slik prøver vi det da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...