Gå til innhold

Skal jeg være glad? Eller fornermet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på helstestajonen i dag. Er der vær tirsdag, det er mor og barngruppe for mammaer som ikke har det så lett.

Det er en barnepleier og en helsesøster der. Det er et kjempe fint opplegg =)

Vi sitter og snakker om ferie. De spør hvor jeg skal, å jeg sier som sant er "jeg skal ingen steder, har ikke noe lyst til og reise på ferie med bare meg og babyen."

De ser "jammen du må jo komme deg bort, se noe annet"

Jeg: "om jeg reiser så kommer jeg til et sted uten noen jeg kjenner og det har jeg ikke så veldig lyst til"

De trodde tydligvis ikke på meg, for de sa at rødekors hadde ferier for familier som ikke hadde penger til ferie og at de kunne melde meg på der. Det var sikkert fult i sommer men til høstfeien så var det kansje plass.

Jeg ble litt paff.

Er det så utenkelig at jeg har råd til ferie men bare ikke ønsker og dra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du sier jo selv "det er mor og barngruppe for mammaer som ikke har det så lett."

da er vel ikke stigmatiseringen verre enn å tro at du også kan ha det litt vannskelig økonomisk...

mammaer som ikke har det lett, som du sier, har ofte det ikke lett på mer enn ett omr.

Skrevet

ta det som et tegn på omsorg:) Og da tenker jeg på omsorg for deg! Å oppleve andre ting og komme seg vekk en liten stund kan være greit for mange, det... og det var sikkert noe sånt de tenkte på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...