Gå til innhold

Hva legger dere i jobben som toasmaster??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere at en toastmaster skal gjøre i et bryllup?

Selv mener jeg at de har en enorm oppgave.De skal ønske folk velkommen,vise dem til bordet,holde orden på taler og sanger.Arangere mange mange leker,leker skal det være hele kvelden.Få folk til kaffen og kaken.De må ha vitser og kjappe replikker på plass osv osv.

Hva vil dere at en toastmaster skal gjøre i deres bryllup/eller hva ville dere at han gjorde når dere giftet dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Styre" talene i forhold til serveringene til middagen.

Skrevet

Da jeg var toastmaster for et par år siden, så var min oppgave fullført når middagen var over. Jeg ønsket heller ikke velkommen, det gjorde faktisk brudgommen selv, og gav ordet videre til meg. Jeg holdt orden på sanger og taler, hadde jo fått vite om alt på forhånd, så jeg hadde laget meg en kjøreplan. Jeg introduserte også hver taler på individuelt vis og sa litt om sangene som ble sunget. Praktisk informasjon ang meny overlot jeg til kjøkkenet, info om andre praktiske ting tok jeg. Var en oppgave jeg følte meg veldig beæret over å bli spurt om å ta, og samtidig en veldig gøyal og hyggelig opplevelse. Jeg hadde uansett kommet til å være gjest i bryllupet, bruden er en forholdsvis nær slektgning av meg.

Skrevet

Her er det sånn at folk leier inn toastmastere, folk som gjør dette ofte. De styrer det meste, og er ofte morsome, forteller vitser, tar en liten sketch osv.

Jeg hadde ikke sett på det som en "ære" å blitt spurt om, jeg ville sett på det som en forferdelig jobb, hehe.. Masse oppmerksomhet rettet mot meg, wææææ

Skrevet

Kun å holde styr på taler under middagen.Vel,hvem skal da dra i gang leker,få folk med på dette osv???

Skrevet

Det spørs jo om du vil ha leker. Men om du skal ha det så vil jeg si at det er toastmasteren sin oppgave ja. Vi valgte å ikke ha leker, gikk polynese før brudevalsen og det var det, følte folk koser seg mer uten alt styret med leker osv, men så er familien min flink til å underholde seg selv da=)

Skrevet

Leker el.l. var aldri aktuelt i det bryllupet jeg var toastmaster i. Og vi var liksom ikke flere gjester enn at alt gikk helt av seg selv da vi var ferdige med middagen. Brudeparet ønsket ikke no "opplegg" utover middagen, kaffe og kaker, og brudevalsen var jo selvfølgelig første dans da musikken spilte opp.

Det kunne ikke ramlet meg inn å forvente eller forlange betaling for å gjøre denne jobben - for meg var det rett og slett en ære! Og jeg hadde det veldig hyggelig, det eneste jeg bremset litt på, var vinen til middagen. :-) Men tok ikke igjen så mye etterpå, det var et veldig rolig bryllup.

Skrevet

I alle de bryllupene jeg har vært i har toastmasteren vært en person som uansett ville vært invitert i bryllupet. Han/hun har kun introdusert taler/sanger og sagt at nå er det kaffe / dans.

Ellers var vi, og alle andre brudepar jeg har vært borti, flinke til å spre slike oppgaver som polonese, leker og ev. andre ting på flere av gjestene.

Jeg forstår ikke hvorfor man vil ha en eller annen ukjent person med på bryllupsmiddagen for å introdusere taler o.l. Og leker, det må jeg si er å ta tid bort fra den korte tiden man har til å snakke med gjestene!

Skrevet

Ok,nå har jeg kun vært i bryllup der toastmasteren er hyret inn og da skal han også holde gang på hele bryluppet hver kveld.

Var det bare å holde styr på noen taler under middagen,skulle jeg alltid ha greid det,uten å tenkt så masse over det om noen spurte meg,men jeg ser på en toastmaster jobb som noe mye mer enn bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...