Gå til innhold

Å begynne med briller og lapp på øyet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit om ei god bok som forteller om det å begynne med briller?

Andre med erfaring med hvordan lære ein 2,5 år gammel gutt til å begynne med briller og lapp på øyet???

Tar imot all tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om noen bok, men husker at min lille jente ble helt hysterisk første gangen vi tok på lapp, og da var hun 2 år og 2 mnd eller noe sånt. Hun skulle gå med den 2 timer daglig tror jeg, men vi hadde en tilvenningsperiode. Første dag 5 minutter, så 15 min. osv. De første dagene måtte vi ha henne på fanget, og delvis holde fast hendene så hun ikke skulle ta den av. Syntes veldig synd på henne, for det var helt tydelig at hun ikke så noen ting med lappen på. Pekebøker og album elsket hun, men med lapp svarte hun i hytt og pine:o)

Vi holder faktisk på litt enda, men nå er det bare to timer lørdag og søndag, for hun har begynt på skolen, og der er det ikke så greit å ha den på.

Lykke til!

Skrevet

Sønnen min begynte med briller da han var 2,5 år. Han var veldig fornøyd med det. Han merket med en gang at han så mye bedre. Han ble en annen gutt, han kunne plutselig sitte lenge og konsentrere seg om småting ved bordet og han var mye tryggere ute også. Tidligere gikk han alltid sammen med de voksne når barnehagen var på tur, nå begynte han å løpe foran med de andre barna (når de fikk lov selvfølgelig). Det var i det hele tatt veldig mange ting som falt på plass.

Lapp har jeg derimot ingen erfaring med så det kan jeg ikke si noe om, men unger er jo stort sett veldig tilpasningsdyktige så det går vel mest sannsynlig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...