Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Heia! Jeg er en litt liten dame på 155 cm.... Lurte på om de lar en gå over tiden når baby er ganske stor? sf målet mitt var på 36,5 når jeg var i uke 36, og magen fortsetter å vokse... Kan jeg kreve å bli satt igang hvis jeg går over termin?
Gjest Ut på tur Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Tror ikke du kan kreve å bli satt i gang. Da vi var på svangerskapskurs sa de at det skulle ganske så gode medisinske grunner til for å bli satt igang... Men om du er liten og ungen stor så tar de vel hensyn til det? Det er jo veldig vanlig da.
ninen Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Babyen trenger ikke være stor selv om magen er stor. Jeg er også lita m stor mage. Magen blir ofte større hos korte damer for det er mindre plass å fordele på. Kan jo være du har mye fostervann også? D har jeg og d fyller ut...Du kan jo evt snakke m jordmor hvis du er redd for å få en stor baby.. Lykke til!
my81 Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 hei. Jeg er også 155cm og dem har beregnet ungen til å bli over 4 kg, så jeg skal inn til vurdering i uke 36. Symfyse målet mitt i uke 34 var 34. jm sa at dem ikke ville la meg gå over tiden. Ho sa at mye var opp til meg ang å velge om jeg ville ta keisersnitt eller føde normalt( bli satt igang litt før termin). Jm jeg har jobber til vanlig på fødeavdelingen (spesialavdelingen) men er utplasser som kommunal jm da ho jeg hadde har sluttet.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #5 Skrevet 4. juli 2007 ville heller krevd keisersnitt enn igangsettelse....
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 4. juli 2007 #6 Skrevet 4. juli 2007 Er du bekymra for dette ville jeg ha krevd UL for vektestimering og røntgen for å måle bekkenet ditt!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Høyde og bredde på mor har vel ikke så mye å si, det er vel heller størrelsen på bekken som sier noe om hvor stor unge man kan føde uten problem?? Kjenner de som er veldig høy og kraftig som har vært for trang både som 1. og 2.gangsfødende, også kjenner jeg til ei bittelita ei som uten problem pressa ut en unge på godt over 4 kilo. Så lenge bekkenet vat bredt nok så var det ikke noe problem. Men det er kanskje vanskelig å fastslå med 100% sikkerhet størrelse på bekken, like mye som størrelse på ungen??? Er ingen ekspert på området jeg iallefall. Og om SF målet ditt er høyt, så trenger vel ikke ungen være stor?? I og med at du er liten så vil det jo være naturlig at ungen må bruke større plass "utover" da det trolig er mindre plass "inni" deg enn hos meg som er godt over 1.70 f.eks??? Dette går nok bra skal du se ) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå