babyandme Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg og min mann skulle ut og spise på en finere resturant og feire vår bryllupsdag(som var den 27mai-en stund siden men) Bestilte indrefilet av okse, og et glass rødvin.. Ikke drukket i hele sv.skapet så følte jeg fortjente et nå etter alt;) Er typen som kan ta seg et til en finere middag, men ikke så mye ellers. Bestilte medium stekt. Sist vi var og spiste der var det kjøttet supert og medium stekt. Denne gang var det kjemperødt og jeg klarte ikke spise det. Så fikk sagt ifra, og det ble stekt en kort stund lengre(kanskje 2 min) Kjøttet var like rødt, bare litt bedre ute på kantene så det spiste jeg. Kokken kom selv, smilte, satt det på bordet og gikk. Jeg kan godt spise litt lyserødt og mørt kjøtt, men klarer ikke det røde(Smak og behag!) Orket ikke mase om det igjen, for fikk allerede rart blikk av servitrisen. Hater å klage, det er det verste jeg gjør. Vinen som jeg hadde sett frem til, var lunket/varm og smakte surt..trodde det var vanlig å få den servert litt kald, selv om den skal være noe lunket/varm for å få frem smaken. Men den blir jo litt varmere når den står ute. Det som var litt rart var at jeg ikke fikk noe info om hva slags vin dette var, fikk bare vinglasset satt på bordet av servitrisen. Trodde hvertfall det var vanlig å se vinen, og få prøvesmake først o.l. men neida. Ja, ja. Ble ikke til at jeg klagde over vinen, følte jeg allerede hadde klagd mye. Og vi hadde ikke dessert der, vi ble ikke så lenge. Maten var dyyyr. Huff som jeg SUTRER.... men bare litt skuffa over mat og vin som jeg trodde skulle være bedre:-/ måtte bare få det ut her;))) Vi skal dra et annet sted å spise en annen kveld, for å prøve lykken der:) Noen ganger blir en fornøyd, andre ganger ikke. Men skuffa ja det ble jeg. Bagateller å bli sur over da, men wattever:) Noen andre som også har opplevd sånt? Hehe, jaja.. er det rart det er krig i verden sier jeg bare med slike som meg ute og går hehe..............=)
Impulsiw Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 ja jeg opplever til stadig dårlg service. Hva er ordet service??? Ekstra følsom er jeg nå selvfølgelig og blir skikkelig irritert. Skulle feks bestille en hamburger. Voksne damen tok i maten med bare hendene og det ETTER at hun hadde tatt seg for nesen (hun var forkjølet og nesen rød), klødd seg hodebunnen osv. Er det ikke normalt å bruke redskaper når man tilbereder mat på et gatekjøkken hvor man tross alt tar i bla. penger osv..?
twoboys & a girl Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Synes at når man betaler for en vare så skal det være kvalitet, du har rett til å si i fra hvis du er missfornøyd. Er ikke selv så flink til å si i fra, men prøver. Feks i går bestilte jeg kakao, å fikk en kornete mørk drikke som smakte helt for jævlig, prøvde å drikke den men... Spurte venninnen min som var med om hun kunne smake på den, i tilfelle det var smakssansene mine som hadde klikket. Men neida, den var ikke drikkende. Så jeg gikk å klagde, å fikk pengene igjen. Synes at jeg var flink til å si ifra der:o)
Impulsiw Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Veldig bra at du sa fra! Jeg føler meg skikkelig sytete fordi mannen min synes det er flaut når jeg sier fra. Derfor sier jeg ikke så ofte fra, men irriterer meg i stedet. Som når man feks kjøper rundtstykker og kommer hjem og merker at de faktisk er fra i går! Butikkene eier ikke skam i livet. (tømmer meg litt hehe)
sikat Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Har ikke vært så flink til det før, men har lært meg etterhvert å si ifra når jeg ikke er fornøyd med maten. Betaler man dyrt for den har man rett til å si ifra når den ikke smaker. Om de på spisestedet synes jeg er sytete så får det bare være(har blitt flink til å ikke bry meg så mye om hva folk mener/tror om meg), JEG har betalt for maten. Har egentlig det inntrykket av mange nordmenn er for høflige til å si ifra når maten ikke smaker(som når servitøren kommer bort til bordet og spør om maten smaker og alle bare nikker raskt og sier ett kort ja....), etter min mening er dette stort sett misforstått høflighet.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Jeg hadde klagd til jeg hadde fått det slik jeg ville, for jeg mener generellt at norske bedrifter bør bli bedre på service, og resturant bransjen er intet unntak. De fortjener å få en vekker!! Syns ikke du burde finne deg i dette. Håper det blir bedre på neste resturant da.
fairy Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 Nå skal ikke jeg forsvare at du fikk dårlig mat. Bra at du sa fra! Vi som jobber i bransjen trenger at folk sier i fra når noe er feil, for vet vi ikke at det er feil da kan vi ikke rette det opp heller. Biff er alltid vanskelig ang. grad på stekingen. Det som er medium for en, er rått for en annen.. Sier ikke at det er noen unnskyldning altså. Og vin.. Hvis det er rødvin du bestilte så serveres den romtemperert. Det skal den også. Man skal aldri ha rødvin i kjøleskap før servering. Hvitvin derimot, skal serveres kald. Det verste som er er når man som servitør går bort til et bord og spør om maten smaker.. Alle sier ja, men du SER at ikke alle er fornøyde. Da er det ikke så mye man kan få gjort annet enn å si at de må bare si i fra hvis det skulle være noe. Men, nei, alt er bra. Også går de rundt i byen etterpå og klager over at de fikk dårlig mat, og gir restauranten dårlig rykte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå