Suprise! Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har hørt at hvis du har et vanskelig sv.skap får man en "lettere" fødsel. Og omvendt,lett sv.skap= hard fødsel. Stemmer dette for dere som har født flere ganger? )
babyandme Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Kan bare svare for meg selv... hadde alle plager som finnes i sv.skapet(bekkenløsning, kvalme, halsbrann, hemorider, leggkramper, kløe, tretthet, smerter i magen osv) og hadde en tøff fødsel.. fikk moderat sv.skapsforgiftning og ble derfor satt igang med drypp.. Pressrier i 80min, klippet uten bedøvelse for baby måtte fort ut osv. Så nei, den myten stemmer ikke for min del hvertfall.. men skal sies at jeg tror hvis jeg blir gravid neste gang(håper snart) så tror jeg faktisk det meste blir bedre;) kan ikke bli verre hehe!
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Har hatt to tøffe svangerskap og en tøff og en veldig lett fødsel....
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Jeg hadde en lett svangerskap sist, hard fødsel. Har nesten ikke hatt symptomer denne gang heller men får håpe jeg får det litt lettere denne gang =0)
(*)stjerna(*) Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Har hatt 2 kjempe fine svangerskap, uten plager omtrent overhodet, og 2 lette , kjappe fødsler :-) ( 6,5 timer og 3 timer ) så den myten stemmer ikke for meg heller , heldigvis :-)
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Greit svangerskap så og si uten noen plager. Rask og grei fødsel ) Så det stemmer ikke på meg.
Gjest Skrevet 4. juli 2007 #7 Skrevet 4. juli 2007 jeghar født fire ganger og det er ingen sammenheng med hardt sv og lett fødsel og omvendt for min del iallefall.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. juli 2007 #8 Skrevet 4. juli 2007 har hatt to greie svangerskap og to greie fødsler jeg da;)
Årèa3Høygravid! Skrevet 4. juli 2007 #9 Skrevet 4. juli 2007 2 kjempegreie svangerskap og 2 harde fødsler.... Dette svangerskapet har vært litt mer slitsomt- så da kan jeg jo kanskje håpe på en litt lettere fødsel??
Plutselig_gravid Skrevet 4. juli 2007 #10 Skrevet 4. juli 2007 Hadde et lett svangeskap når jeg sammenligner med andre, hadde bekkenløsning og var til tider sengeliggende. Men det kom og gikk - hadde ikke konstant vondt. Hadde også halsbrann og sånne andre lette plager - men de færreste slipper vel unna det! Men, jeg slapp unna kvalme - spydde vel bare 10 ganger - kun morgenkvalme! Og hadde lite av "sintehormoner" .Var heldig der. Ikke noe komplikasjoner - fare for svangerskapsforgiftning osv.. Det må jo være det værste! Hadde en lang, tøff og litt komplisert fødsel. Men det er fordi jeg er liten med smalt bekken. Fødte stort barn som lå med ansiktet opp og på skjeive. Hadde han ligget normalt så hadde utdrivingsfasen gått kjappere:o) Brukte 2 timer - på grensen til ks. Så ja, det stemmer vel på meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå