Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og frå når rekner du at fødselen starter..??

eg hadde 6 dager med modningrier som kom med 15 min mellomrom..

vart satt på drypp når eg hadde 7cm opning

og etter 2 timer kom jenta

så eg tenker at fødselen tok 2 timer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med rier torsdags ettermiddag, de kom og gikk. Ble lagt inn kl. 7 lørdags morgen med 3 cm åpning, og vips, 16 timer senere kom gutten! :-)

He he, var en drøy fødsel, så jeg håper det går raskere denne gang!

Skrevet

fra rieene begynnte og til lille gutt var ute gikk det nøyaktig 6,45 t.

28 min etter at jeg kom inn på sykehuset var han ute. :)

spennende å se hvor fort det går denne gangen. :)

Skrevet

Hadde modningsrier i 17 dager (jevne rier), ble strippet lørdag kl 11, kl 23:30 lørdagkveld ble vi lagt inn, og 16:23 kom Aurora til verden! Hadde 75 minutter med pressrier.

Har ikke peiling på hvor lang tid jeg mener fødselen varte, hehe...

Skrevet

Jeg tenker at fødselen startet da jeg våknet av rier.

De kom med max 5 min mellomrom hele dagen.

Brukte 12.5 t :)

Skrevet

Og som Granny sier lengre opp: En LANG fødsel, håper denne blir litt kortere! :-)

Skrevet

Trur det tok ca 14 timer fra riene startet, 5 min mellom hver, til han var ute. Brukte badekar og lystgass. Mistet riene på slutten så måtte gjøre arbeidet selv.

Skrevet

Vannet gikk kl 06 om morgenen, svake rier begynte etter en halvtime. Vi var på sykehuset kl 08, da var det ingen åpning. Riene tiltok og alt var i gang. Kl 13:15 var det full åpning, og kl 14:30 var vesla ute.

Kjapt og greit....

Skrevet

30 minutter!! Skjønte ikke at jeg var i gang før jeg var på sykehuset, trodde bare det var kynnere. SÅ hadde jeg vist 9 cm åpning! halv time etterpå var mathias født! 3 uker før termin så var ikke i mine tanker engang at det var fødsel!

Skrevet

Riene startet mandag. Snuppa kom onsdag kveld.

Selve fødselen tok 20 minutter. Hurraaa :o)

Skrevet

unnskyld trykket på feil tall. ikke meningen. :)

skal stå 4t og 45 min. :)

fort og greit. MEN jeg fikk en "brist" i halebenet som jeg slet med en stund etterpå.

Skrevet

wow... værste eg har hørt.

Skrevet

våknet av at jeg hadde vont i magen, reiste til sykehuset og ble undersøkt. Fikk beskjed på at jeg hadde 5 cm åpning og to heisen opp til føderommet. Med en gang jeg kom inn begynte press riene og ut kom gutten min. Tror alt tok en time.

Skrevet

7,5timer fra 4cm t hu va ude. Mn 12timer fra 1 ria t hu va ude.

Skrevet

Fra jeg hadde min første rie til god gutten var født,tok det 19,5 timer...men fra fødselen starta skikkelig til han var født,tok det 3,5 timer :) en veldifg fin og grei fødsel :)

Skrevet

Riene tok seg opp så jeg skjønte det ikke var tull rundt 10. Da kom de jevnt med 5 min mellomrom eller mindre. Hadde kjent noe siden 3-4 på natta da. Ikke ubehagelig, sterke kynnere på en måte.. 11.15 gikk vannet og riene begynte å bli vonde. 13.39 var hu ute. kurven står rett opp på papiret, så det gikk fort. Fødte på undersøkelsesbenken da det var fullt på føden og det ikke rakk å bli noe ledig til meg...

Skrevet

Igangsatt med nr 1- fødselen tok 9 timer fra dryppet ble satt. Men hadde 2,5 timer med pressveer, ikke noe å anbefale..

Med nr to hadde jeg rer med ti min i mellom hele natta hjemme, men fra vi kom på sykehuset tok det 4 timer. Kjapt og greit, 2 pressveer.

Skrevet

Hvis jeg regner fra de første regelmessige vonde riene (3 min mellom) til han var ute tok det 16,5 time. Fra 5 cm til 10 cm tok det 10 timer. Pressrier i 2 timer. Takk oh heaven for epidural. Uten den hadde det ikke gått.

Førstegangs og smalt bekken - - - og da tar det vel litt lenger tid.

Neste fødsel BØR gå kjappere og lettere! Krysser fingrer og tær.

Skrevet

wow Tessa og mathias. Du kunne jo risikert å føde i do;o)

Skrevet

11 timer fra første ri. 5,5 timer fra 3-4 cm åpning.

Pressriene gikk fort, og som en lek i forhold til åpningsriene!

Håper det er sant som de sier, at det er myyyye lettere med nr 2;)

Skrevet

Mener de sa at fødselen er fra 10 cm åpning til babyen er ute. Isåfall tok det ca 10 min. :o)

Fra jeg kom på sykehuset med 2 cm åpning til Tobias var ute tok det 4,5 timer.

Håper ikke det går så mye fortere denne gangen.

Var helt ok med 4,5 timer.

Skrevet

fire timer med første, og to timer med andre. og lagde kaos begge gangene på føden, for jeg gikk fra 6 cm til 10 cm på under 10 minutter. Med siste rakk ikke jm å få på seg hanskene engang..... he he, da vart hun stresset da.... Dette var fra 1 cm åpning. Lurer på hvordan det blir denne gangen,, kan umulig gå noe fortere denne gangen, da rekker jeg ikke å komme frem til sykehuset....

Skrevet

Jeg regner fra da riene startet - og det er 5 1/2 time.

Skrevet

lure litt på kva en rekner som beg på fødsel..

noen sier 4 cm

andre 10 cm

og noen på første rie..

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Det er i alle fall ikke på 10 cm, for i følge boka skal pressriene komme da, og definisjonen på fødsel inkluderer jo også åpningsrier...så fra 3-4 cm sies det at en er i fødsel.

Men så har du jo sånne som meg som ikke blei sjekka åpninga på før den var full, så jeg aner ikke når jeg hadde 4cm. Men det tok 3,5 timer fra første rie, så gikk fort! Fra første rie til full åpning gikk det 2 timer, men var absolutt ikke intense smerter jeg hadde, og ikke var riene regelmessige heller...var bare på sykehuset fordi vannet hadde gått!:P Gikk 7 timer fra vannet gikk til snulla var ute.

Håper egentlig neste fødsel går litt seinere slik at jeg ikke må stresse til sykehuset!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...