Gå til innhold

Er jeg lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 15+5 i dag. Har bekkenløsning som jeg klarer å holde ganske bra så lenge jeg tar forhåndsregler...dvs, ikke bøyer meg for mye og ikke løfter. Jeg er 40%sykmeldt og får fysioterapi 2 dager i uka. Merker også at jeg har mindre energi nå enn til vanlig, føler ekstra behov for søvn!

Saken er det at jeg på papiret er 40%sykmeldt, men har avtale med sjefen om at jeg skal komme og gå litt som jeg føler for på jobben..om jeg får vondt osv skal jeg få dra hjem/slippe å komme på jobb den dagen!

Jeg er lærling og derfor ikke innberegnet i turnusen nå som jeg er litt redusert, og det vil jo si at jeg egentlig ikke har noen egne arbeidsoppgaver på jobb. Jeg bare går rundt og gjør det jeg er i stand til for å hjelpe de andre på jobb! Dette gir lange kjedelige pauser der jeg ikke har noen arbeidsoppgaver. Blir litt "lat" av dette, har minimalt med arbeidslyst og har heller lyst til å være hjemme og gjøre noe "fornuftig", huset mitt er så rotete og møkket, vil heller være hjemme og få litt orden! Men det tar jo så lang tid å få i stand alt hjemme siden jeg faktisk får vondt etter en halvtime med husarbeid !

Dilemmaet er at jeg heller vil være hjemme å gjøre noe "fornuftig" enn å dra på jobb hvor jeg er arbeidsløs store deler av dagen..! Og siden jeg har avtale med sjefen om at jeg kan komme og gå nesten som jeg vil har jeg jo lett muligheten til å få en ekstra dag hjemme, men jeg får dårlig samvittighet visst jeg lyver og sier at jeg har vondt også!

Noen råd?? Skal jeg benytte meg av de "godene" jeg har som gravid og snike til meg noen ektra fridager eller skal jeg gjøre det som er "rett" og stille opp på jobb hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde utvilsomt gått på jobb. Det er vel egentlig bare snakk om moral...

Skrevet

Er du 40% sykemld så blie jo det ikkje så mangen timene i løpet av ein dag viss du er 5 dager på jobb så om du heller går ein full dag og ein dag fri kan jo være betre for deg. eg er 50% sjukemld å går 2 1/2 full dager så for deg blir det berre 3.2 timer per dag om du skal går 5 dager i veka. var du klar over dette?? Og dette må du rette deg etter. for er du sykemld så er du sykemldt i den %`en..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...