Gå til innhold

Halsbrann.. .Flere som sliter skikkelig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart 31 fullgåtte og ni laaange uker til med halsbrann!!! Er det flere som sliter med det ? Jeg bruker Novalucid, men virkningen er vel ikke akkurat super.. Også har jeg fått stikkende smerter i brystet, det kjennes ut som kniver og er verst når jeg ligger ned. Noen som kjenner igjen noe ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaaa! Sliter med det eg og! Eneste som hjelper er melk. MASSE melk!

Skrevet

Kan ikke si jeg er i samme situasjon, men jeg får det av og til og da tar jeg Graviscon. Det synes jeg hjelper. Kan jo være det er akkurat det samme, men kanskje du skal prøve det i stedet?

Skrevet

Har prøvd Gaviscon også. Den legger et "lokk" over magesekken, mens link og Novalucid nøytraliserer syren i magesekken. Jeg er redd for å "svi hull" i hele spiserøret så jeg tar de som nøytraliserer syren. Men de stikkende smertene gjør meg litt redd - redd for at det er noe annet og mer skremmende også..

Skrevet

Kjøp Titralac på apoteket!!! Kan svelges hele og kan uten problemer brukes i svangerskapet. Hilsen en som har vært ekstremt plaget og prøvd alt :) Det var det eneste som hjalp..

Skrevet

Jeg er 1 uke på overtid og sliter med halsbrann om natta.. Da føles det som om alt kommer oppover. Bruker Gavison og syns dette hjelper.

Skrevet

Hei;)

Samme problem her. Drikk stort glass melk, og spis en til to titrakac før du legger deg. Kan bruke 20 av de i døgnet (kanskje litt drøyt det da), men forhør deg med legen ved neste kontroll. Pass deg for krydret mat, som ekempel taco, og andre ting du veit fremkaller det. Huff! Det er noe pes!

Ps: Titralac kan du også tygge, og de smaker som fluor;)

Skrevet

dere som bruker titralac kan dere svare meg,jeg har fått beskjed om å ikke ta dette i svangerskapet,men det var det eneste som hjalp meg sist svangerskap...nå tygger jeg på en hau me ting som ikke har samme effekt....er det legen deres som har anbefalt dere å bruke dette????

Skrevet

Hei igjen.. Jeg bruker titralac. Det står i felleskatalogen på nett, og i pakningsvedlegget at denne kan brukes uten fare av gravide. Jeg trodde man måtte bruke den der Gaviscon, men en natt det blei for ille tydde jeg til Titralac. Da jeg dagen etter fortalte min jordmor at jeg hadde tatt den med god effekt, og sa !" det er ok at jeg bruker den?", sa hun at den kunne jeg bruke.

Men det står at den ikke skal brukes i

lengre perioder og ikke sammen med for mye melk. (tror jeg det var)...

Skrevet

Jeg pleier å spise en neve med mandler jeg. Det funker fint for meg, ihvertfall :)

Skrevet

Jeg har prøvd flere som aflurax en stund, gaviscon hjalp en stund, men nå er det linc. Linc syns jeg hjelper bedre over tid, trenger ikke ta så ofte. Føler meg mye bedre med det. Når det er skikkelig ille synes jeg det er godt å lage milkshake faktisk, det blir bokstavelig talt som å slukke brann. Halsbrann høres uskyldig ut for de som ikke sliter med det, men det er så ille at det presser på tårekanalene mine noen ganger..Det slår faktisk den hersens bekkenløsningen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...