Honningmelon Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Fant ei mus i klesvasken på vaskerommet nedi kjelleren! Lys levende! Også fant vi en del musebæsj sånn ellers i kjelleren også :-( Også jeg som har masse barneklær i sekker inne på et rom nedi der... Hva gjør vi nå? Samboern har dratt for å kjøpe gift, men er det noe mer vi kan gjøre?
1kar&1møy&meg™ Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Har ingen museråd, bare sørg for at ungene ikke kommer borti gifta det er skikkelig skumle saker!!! Ellers funker det med katt altså )
Kamomille Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 musefeller er med paktisk enen gift! Musene beveger seg stor sett lands veggene, så plasser fellene der. Sjekk for huller i luftekanaler, sette evt på ekstra netting over lufteventiler osv!
Honningmelon Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2007 Ja, det er forbud mot barn i kjelleren nå. Har grind som ikke 3,5 åringen klarer å få opp, så det skal gå greit. Ingen andre som har noen museråd???
Süsse Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Stakkars musa, da faar den indre blödninger og en sakte og smertefull död.
Honningmelon Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2007 Ok, får gå til innkjøp av noen feller da. Men, hvor får man kjøpt det??? Og skal man ha noe lokkemat i fellene? Dette syns jeg var ekkelt! Vi leier hus av en som bor på gård (gården er rett ovenfor), så Pelias er her ofte og legger ut gift langs veggene ute, så musene ikke skal komme seg inn. Men, nå har de tydeligvis gjort det alikevel :-(
Honningmelon Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. juli 2007 Får den det? Har ikke akkurat så mye peiling på gift jeg. Men, Pelias er da her ofte og legger ut gift langs veggene ute...
Kamomille Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 feller får du f.eks kjøpt på jernia, maxbo osv. De dreper musene med en gang i motsetning til gift. Dessuten er det ikke bra å legge giften ute med tanke på alt barn kan få i seg osv. Vi bruker ost i fellene. jo lengre osten ligger, jo bedre virker det som lokkemat!
melkekua™ Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Bruk musefeller, det brukte vi når vi hadde mus inne. Mel funker skikkelig bra som lokkemiddel.
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Vi hadde og mus i kjelleren. Meka det med at de gnagde seg opp og inn i søppelskapet på kjøkkenet. Æsj altså!! Tok 4 stk der før vi kom på å tette hullet. I kjelleren har vi nå satt opp feller og lagt ut gift. Er kjeller med luke på kjøkkenet, så hun på 1,5 år kommer seg ikke ned. Jeg må bare si at jeg bryr meg lite om ei mus får indre blødninger og dør over 2 dager om jeg gir gift, jeg vil bare ikke ha de i mitt hus! Har heldigvis ikke sett noen etter vi tok de fire. Om de kryper og gjemmer seg og dør så råtner de ikke opp, mus er så små at de bare tørker inn, det fikk vi fortalt av en sånn skadedyrmann:) Lykke til med kampen, ikke noe artig...er visst museår i år eller noe sånt.
Honningmelon Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. juli 2007 Ja, nå har samboern vært og kjøpt både gift og feller, så da får jeg tro vi blir kvitt de. I tillegg legger Pelias ut gift langs veggene ute med jevne mellomrom, så skulle tro det skulle være nok. Ja, jeg gjør også det meste for å bli kvitt musa. Vil IKKE ha mus når jeg har to små barn!
Ravna Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 Det er en myte at mus er så glade i ost. Søtsaker fungerer mye bedre, seigmenn er visst kjempefint. Feller er ikke noe koselig, men bedre enn gift, for da slipper man at muselik ligger og råtner rundt omkring, og i verste fall inne i veggen :/
*FiskeLine* Skrevet 4. juli 2007 #15 Skrevet 4. juli 2007 Vi oppdaget mus i kjelleren vår noen måneder etter vi flyttet inn. Eldre hus med råkjeller.... Merka det på skrapelyder under stuegulvet, og i stueveggen...Vi kjøpte da to bokser på Obs Bygg som sender ut ultralyd. Mus liker ikke dette. Plasserte en i kjelleren, og en under et skatoll i stua, inntil veggen. Etter noen timer ble det stille :-) Vi kjøpte de med batteri, de selger også til å sette i stikkkontakt. Bytter batteri jevnlig. Har hendt to ganger at vi har hørt litt skrapelyd i kjelleren (stuegulvet), da har vi byttet batteri, og musene stakk ut igjen. Anbefales!
englegull Skrevet 4. juli 2007 #16 Skrevet 4. juli 2007 Det som er dumt med rottegift, er at når musa har spist den, gjemmer den seg inni vegger o.l - dør der og blir liggende og råtne. Stinker! Går de i en felle så dør de nesten med en gang, og dere kan kvitte dere med "liket"
ana baroma Skrevet 4. juli 2007 #17 Skrevet 4. juli 2007 Vi har katt, det er den beste musefella vi kunne hatt:) Men vær forsiktig med å "rydde opp" etter musa. Skiten kan gi deg musepest dersom du ikke er forsiktig. Renholdere bruker gjerne munnbind dersom de skal ta slike ting, og bruk iallefall hansker og kast evt kluter og sånt etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå