Gå til innhold

Er så lei til tider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn i alderen 18 mndr til 5 år og 10 mndr, de to eldste er gutter og dermed propp fulle av energi!!!! Det er hyling å skriking å slåssing osv store deler av dagen (de kan leke fint også), de hører ikke etter når jeg snakker, før jeg blir så sint at jeg tar dem i armen. Nå føler jeg at jeg bare har gitt opp, for de hører jo ikke etter uansett, nr.2 står å ler når vi kjefter eller prøver å forklare noe!! Det er nesten som at jeg angrer på at jeg har fått unger i det hele tatt!!!!!!!!!!!!!

Eldstemann har bæsj i trusen nesten hver dag, så jeg vasker meg i hel på klær, kunne like godt hatt tre bleie unger!!!!!!!!!!!!

Akkurat nå skulle jeg ønske noen kunne hatt de 1 ukes tid!!!!!!!!!!!!

Får gå inn å se litt på dem når de har sovna, da kommer vel den gode morsfølelsen tilbake!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trøsteklem fra meg. Sliter med 5 åringen min jeg og, men jeg har ikke tre da så da sender jeg deg en god klem!

Skrevet

Skjønner hva du mener... selv om jeg har bare to da. Men, kan bli utrolig lei innimellom, ja. Særlig eldste (som er 3,5 år), som tester grenser til de grader! Hyler meg midt opp i ansiktet når han ikke får viljen sin...

Mulighet for en dag fri uten barn?

Skrevet

Tror vi alle kjenner på denne følelsen innemellom, uten at man skal ha dårlig samvittighet av den grunn!! Jeg har bare ett barn, han har de siste dagene vært småpjusk og vært utrolig surtrete. Han er samtidig full av energi, og har ikke vett til å slappe av før han blir dårlig. Han har hengt i beina mine i ett sett, og jeg har ikk engang kunne gå på do uten at det blir hyl og skrik. Samtidig er han vanskelig å legge og sover dårlig om natten.. om jeg er sliten JA! Om jeg føler meg som en dårlig mor fordi jeg blir lett irritabel og trøtt, ja!

I ditt tilfelle, utnytt energien deres til noe positivt. Ta dem ut i skog og mark, og la dem få løpe ute, uansett vær. Lag "oppgaver" til dem.. som feks samle kongler, blad osv, som dere senere kan gå hjem å male, lime osv. Introduser dem for "rolige" leker som f.eks puslespill eller lydbøker (om de er gamle nok til det enda!!). Bruk tid alene med hver enkelt om du har anledning til det innimellom, f.eks kan du ta med deg eldstemann på noe som han syntes er artig, mens mellomste er hjemme med pappa, også omvendt.. kan være greit å ha noe som bare er deres.

Lykke til :)

Skrevet

Vår midterste er også 3,5 år, han er til tider ufordragelig (håper det er alderen). Skal ha fri fra jobb i morgen, men har en del ting vi skal gjøre. Nå er det bare 12 dager til ferie, å denne gangen skal vi være flinkere å spørre om hjelp til avlastning, sånn at vi kanskje kan spise et måltid i fred. Vi bor laaaaaaangt borte fra familien, så vi har ikke noe hjelp til vanlig!!

Skrevet

Takk for klemmen, er alltid godt å høre at vi er flere!!!!!!

Skrevet

Det er godt vi er flere i samme situasjon, sitter her å tror alle har det så mye "bedre" en meg å unger som bare sier: ja, mamma!!

Her er det lite skog og mark, ikke har vi lov å plukke blomster heller. Men vi pleier å være en del ute, men de er pokker meg like energiske for det!!

Det plager meg litt at jeg føler at jeg aldri har tid til ungene, som regel er jo alle 3 her, må prøve å bli flinkere å ta med meg en om gangen!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...