MomInUSA Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Har gutt - venter jente. Til en viss grad ulike svangerskap vil jeg si. Med gutten ble jeg ikke kvalm foer i uke 9-10 og var mest kvalm paa kvelden. Med jenta ble jeg kvalm mye tidligere - uke 5 kanskje - og var kvalm hele dagen. Froes veldig med jenta i maanedsvis - ikke med gutten. Med gutten var jeg veldig sugen paa sure ting, groenne epler, surt godteri etc. med jenta var jeg mer sugen paa roede og gule epler, mer soet frukt og sjokolade. Greide ikke sure ting. Med gutten kunne jeg ikke fordra appelisinjus - med jenta maatte jeg ha appelsinjus. Ellers saa har begge svangerskap vaert forholdsvis like. Er mer sliten denne gang og troett, men det kan jo hende har noe med at jeg har en to-aaring hjemme som krever konstant opperksomhet og aktivitet....:-) Aa ja, med gutten ble nesen min bredere, har ikke skjedd med jenta. Fikk mer vann i kroppen med gutten. Og jeg fikk tydelig stripe fra navlen ned med gutten, har litt antydning naa, men ikke direkte synlig egentlig (38 uker). Ellers er magen den samme, men litt lavere naa (sikkert fordi andregangs) og stoerre denne gang - navlen staar naa ut - gjorde aldri det med forrige. Ellers saa kan jeg ikke komme paa noe mer.... akkurat naa :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 mye forskjell! Fikk jente for 2 år siden, nå venter jeg gutt. Husker med jenta da var jeg bred og rund, mye vann og hadde store problemer med å bevege meg i slutten. Denne gngen går det ikke an å se at jeg er gravid bakfra. Har ingenting ekstra på kroppen utenom magen:) Helt herlig, går ennå lange turer med jentå mi og jeg er i uke 37 +5 nå Var likevel ektremt kvalmen med gutten, kastet opp en gang pr dag i noen uker, var bare litt småkvalm med jentå. Mer svimmel og trøtt i begynnelsen med gutten. Er veldig ulike svangerskap for meg i hverfall, nesten ingenting likt:)
moklatt 9 dager til termin Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Nr 1:var litt kvalm gjennom hele svangerskapet.La på meg 12 kg.Hadde typisk guttemage.Fikk gutt. Nr 2:spydde i 3 mnd.Tok av flere kg.Følte meg som en elefant.La på meg 16 kg.Hadde typisk jentemage,bred over rumpa.Fikk jente.Nr 3:brakk meg i 3 mnd,men kastet ikke opp.La på meg 10 kg,hadde typisk guttemage.Fikk jente(alle trodde det ble en gutt)Er nå gravid med nr 4,har brekt meg i 3 mnd,har typisk guttemage,lagt på meg 7 kg(uke 34)er veldig spent på hva dette blir...har jentefølelse men vet ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå