Gå til innhold

hvor mye har dere brukt på bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei vi går i bryllups tanker men er helt grønn ( er vel mer jeg som er grønn hehe og intr meg for kostnadene) hvor mye har dere brukt til sammen på alt ?

-blir det dumt å servere koldtbord eller buffebord?

-er det dumt med lukketbar( altså noen kuponger og resten må man betale for selv)??

-lage kake selv er det dumt( blir sikkert ikke like fin som proffene sine men liker å bake selv :))

håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei frk_gomp

Vi brukte ca 120 000 danske kroner i våres bryllup og da fikk vi det sånn som vi egentlig hadde lyst til og ha det.

Alt fra 11 meter lang hvit limousine med sjåfør, skotsk sekkepipe spiller i kirken og hele festen med mat osv på hotell. Vi gjorde nesten ingenting selv og vi valgte det vi selv ville og var ikke avhengige av og tenke økonomi.

Vi hadde tre retters middag men jeg har vert i flere bryllup hvor det blir servert koldtbord og det er ikke dumt.

Vi hadde åpen bar og fri flyt av alkohol, men det er mange som bruker bonger og det synes jeg er også greit.

I dem fleste bryllup får man jo venner og bekjendte til og lage kaker og desserter og det er en flott måte og gjøre det på. Vi forøvrigt hadde kun kaker i fra konditori mesteren.

ønsker dere lykke til :)

mvh

Skrevet

Vi skal gifte oss i utlandet, og reiser vekk bare vi. Så kan ikke sammenligne kostnadene..

Ang. det med å servere koldtbord eller buffébord, kan dere gjøre hvis dere ønsker. Det som er så fint med bryllup, er at man kan gjøre det akkurat som man selv ønsker.

Lukket bar er like vanlig som åpen bar. Det høres ut som en veldig grei løsning, så vet man hvor mange kroner som går på det, og man slipper en sjokkregning...

Hvis du vil lage kake selv, kan du absolutt gjøre det.

Det er ditt bryllup: ergo bestemmer du :)

Lykke til med planleggingen :D

Skrevet

vi har vært inne på tanken med koldtbord, men er så mye jobb med det at vi slo det fra oss... er ikke alle bryllup det er fri flyt av alkohol!

og hadde jeg kunnet bakt, så ville jeg gjort det, mye mer personlig preg!!! Mor og mamma skal lage litt kaker til oss, men bryllupskaka vil jeg bestille... søstera mi lager sikkert og en kake eller to!

det er ikke alle som har 100000 å bruke på et bryllup, og har man resurser til å gjøre ting selv, så gjør det!

blir nok en fantastisk dag for det :)

Skrevet

Vi ville bare ha et lite koselig bryllup og det fikk vi. Det "sprakk" med 5000 på budsjettet og endte da opp på 40000. Vi hadde 23 middagsgjester m/ store og små (4 barn under 10 år + en på 10, 14 og 16) og 40 i tillegg til kaffe og kaker. Vi er strålende fornøyd med det :)

Skrevet

Hei!

Vi gifter oss nå til helgen og kommer til å bruke ca 35000 på hele greia.

Vi har gratis kjoler, lokale, transport, fotograf og gjør mye selv. Har hatt en del flaks der.

- Bryllupskaken er fra bakeri, men resten baker vi selv.

- Vi har tapasbuffet (noe som ble mye billigere enn alt annet og gir oss den litt uformelle stemningen vi er ute etter)

- Vi serverer øl og vin hele kvelden, men av sprit har vi bare cognac og Baileys til kaffen.

Det har vært helt greit med budsjettet så langt, men vi har måttet dobble "diverse"posten.

Synes dine forslag var helt fine! Man trenger ikke blakke seg helt for å få et fint bryllup!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...