Gå til innhold

Noen som har peiling på ammemadrass her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min i dag og syntes den virker utrolig praktisk og fin. Fjerner den all risiko for krybbedød pga samsoving (hvis vi har den i sengen vår)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, som en seng i sengen synes jeg den var kjempe fin. Men som en faktisk ammemadrass som du kan løfte over i sprinkelsengen funket den IKKE. Men vi brukte den både i sengen vår og hennes frem til hun var så lang at hun buttet i enden, da åpnet vi den i bunnen og vendte henne gradvis til å ligge i stor seng.

Vil vel ikke si den fjerner all risiko for samsoving, for det kan jo fortsatt skje at dynene deres kommer over barnet eller at dere ruller over det.... Men det hjelper i hvert fall på en del. Legg barnet helt øverst ved hodegjerdet og dere selv litt lenger ned, så hodet deres er omtrent ved rompa til barnet eller enda lenger ned. Det i kombinasjon med ammemadrassen tror jeg funker bra!

Skrevet

Ja, kjenner på fastheten at den ikke er særlig å løfte ofer i sengen hennes. Hadde jeg forsøkt ville hun garantert våknet, men jeg kommer til å sove så mye bedre med den madrassen i sengen. Nesten sånn at jeg gleder meg til å legge meg for å prøve:)

Skrevet

Jeg brukte ammemadrass de første månedene. Jeg syntes også det virket litt tryggere. Da hadde på en måte lillegutt sin egen lille seng i sengen min(vi hadde hver vår del i dobbeltsengen). Han hadde jo da sin egen dyne i ammemadrassen. Man slapp jo også dermed at han tisset i sengen min. Jeg løftet han jo ikke over i egen seng siden han lå i min helt til han ble så stor at han begynte å åle seg fram og forlengst hadde sluttet med ammemadrassen.

Så for oss fungerte den bra iallfall! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...