Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg har selv vært brystoperert(reduksjon) og lurer på om det er mulig å kanskje forberede brystene med masasje eller noe for å kunne forbedre sjangsene til å kunne amme? Når er det normalt å få råmelk eller er det slik at man ikke trenger å ha det i det hele tatt?
twoboys & a girl Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Hvorfor ringer du ikke ammehjelpen eller jordmor å spør? Ble du ikke opplyst om det før opperasjon? Sist gang fikk jeg rå melk før jeg var tre mnd på vei, men vet om de som ikke har fått det før etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 De sa til meg før operasjonen at det var 99 % sjangse for å at jeg kunne amme etterpå, men da jeg var hos jordmor virket hun usikker og ville ikke ta opp emnet før neste gang hun skulle møte meg... Jeg har vært litt uheldig med anskaffelse av jordmor. De manglet jordmødre her jeg bor så jeg måtte reise et stykke for å få plass å da var jeg den siste som kom inn. Så jeg fikk ikke jordmor før godt inn i andre trimester og jeg er førstegangsfødende. Legen min er det vanskelig å snakke med. En eldre mann som ønsker at jeg skal kun ha jordmor å snakke med for han tar seg bare av syke mennesker, ikke gravide... Så jeg føler meg mange ganger som et stort spørsmål.
twoboys & a girl Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Stakkars. Min lege tok seg å bare av syke, men var heldig med min jordmor da. Hvorfor prøver du ikke å ringe ammehjelpen eller event føden, de burde kunne gi svar. Men hvis de sa 99 % sjangse så har du oddsen på din side:o) Ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Jeg skal en tur til sykehuset om ikke så altfor lenge. Skal høre med dem da. Skal å høre med ammehjelpen. Tusen takk for tipsene.
Surfinia Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Hei!! Jeg har selv hatt en brystreduksjonsoperasjon. Har snakket litt om dette med jordmor og en venninne av min mor som er tilknyttet ammehjelpen. Det er ikke noe særlig man kan gjøre for å forberede brystene på amming. Det de har sagt til meg er at man bare må vente og se om melkegangene i brystet er inntakte eller ikke. Man skal også være oppmerksom på at det kan være vanskeligere enn vanlig å få igang melkeproduksjonen hos de som er opererte slik at det er veldig viktig å være tålmodig og få god hjelp i starten. På noen fødeavd. finnes det enkelte gammeldagse sykepleiere som er av den oppfatning av mødre med denne operasjonen ikke kan amme. Dette skal man ikke godta sier jordmoren min. Lykke til! Og skriv gjerne her om du får greie på noen tips i denne forbindelse når du kontakter sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå