Gå til innhold

Hjelp vi gifte oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som ser på det programmet.Det gjør jeg.Det må jo være veldig spesielt å gifte seg uten å ha noe en skulle ha sagt om hvordan det skal være.

Selv er jeg ikke gift,men hvis jeg noen gang skal gifte meg,så gjør jeg det kun for å få en dag som bare er min og min kjære sin.Tror ikke at forholde blir så mye bedre,eller tryggere om vi gifter oss,men det kunne jo som sagt vært kjekt å ha en dag som bare er våres.

Så lenge jeg tenker slik,så vil jeg også ha det slik jeg ønsker og dermed kommer det til å koste litt også,så da har en jo et økonomisk aspekt å se på også.

Dere som ønsker å gifte dere,eller er gifte,hvorfor giftet dere dere,eller hvorfor ønsker dere det?

Til dere som er gift.Kan dere fortelle kort hvordan brylluppet var og hvor mye det sånn ca kostet.Hadde dere bryllupsreise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gift.

Kosta kanskje 5000. Tok det veldig stille og rolig. Hyggelig dag. :) bare meg, min mann, vår sønn og to forlovere. :) Angrer ikke på måten vi gjorde det på nei:)

Skrevet

å so koselig..

vi vil ogso gifte oss.. ogso for barna sin skyld.. :)

men vil bruke max 40000.. har mange Nær familie. og då koster det litt med middag..

skal ikke ha tanter og søskenbarn.

Skrevet

VI gifta oss fordi vi ville gjøre et markert valg på hverandre. Og gjøre det "skikkelig". Hadde en helt fortryllende dag hvor ting i grunnen gikk enda bedre enn forventet.

Hadde vanlig kirkevielse i to-tretiden på ettermiddagen, fotografering og så middag klokka 5. Valgte å ha det på hotell for å få selve middagen mest mulig knirkefri + at jeg ikke er så begeistra for sånne "gymsal"-aktige lokaler. Fikk perfekt mat, perfekt drikke, fin musikk (hadde laget cd'er selv med den typen musikk vi liker aller best - hadde ikke dj eller band - det meste var mer eller mindre bakgrunnsmusikk og den eneste dansen vi hadde var polynese og brudevals/fellesvals). Hadde ikke bryllupsreise siden vi nettopp var ferdige å studere og ikke hadde så mye av verken penger eller ferie tilgode. Men siden vi også flyttet sammen for første gang dagen etter bryllupet så var jo det å bo sammen i egen leilighet helt fantastisk i seg selv :o)

Festen kostet ca 500 pr kuvert for 3 retter + drikke. Fotograf m/album kosta ca 5000,-, overnatting 2500,-, kjole og klær til ham kom på ca 10000 tilsammen. Vi betalte selv klær, fotograf og overnatting, mens mamma betalte mat og svigers drikke. Hadde mellom 50-55 gjester. Ikke stort, men stort nok til at vi ikke fikk snakket med alle :o/ Vi stakk fra festen rett over midnatt siden vi hadde lyst å få litt utav bryllupsnatta også og ikke bare besvime i senga når vi omsider kom oss dit ;o)

Skrevet

Jeg sier ikke noe på at noen ønsker å ha det stille og rolig,det er opp til hver enkelt,men jeg ønsker en dag,med pomp og prakt.

Vel,som jeg sier,nå får jo først min kjære fri,men han snakker jo mer om "når vi gifter oss" enn det jeg gjør*ler*

Skrevet

Glemte å skrive at vi tok det på tinghuset, siden vi ikke er kristne eller troende noen av oss:)

Skrevet

Forresten så brukte vi lite penger på brudebukett, dekorasjoner og bryllupskake siden mamma lagde alt dette selv, og vi ikke brukte sånne "fancy" blomster (hvite roser, blålilla hortensia, eføy og perler). Dette kan visst egentlig være ganske dyrt har jeg forstått... Og så brukte vi ikke noe på brudetransport da vi fikk en kompis til å kjøre oss i pappaen hans' bil som var av typen råflott...

Skrevet

Vi betalte vel ca 80 000 kr. Var ca 70 gjester, hadde koldtbord, "lokalt" band, bar med gratis drikke til gjestene. Hadde bryllupsreise til Kypros - aiya napa, men er ikke sikker på om den er med i prisen jeg skrev over her.

Hos oss var det viktig å invitere de vi ville ha, jeg har stooooor slekt, og ville ha alle tanter og onkler, men satt grense på konfirmert for søskenebarn.

Vi giftet oss fordi vi ville det, enkelt og greit=)

Skrevet

Yaddaline Synes ikke 50-55 gjester høres ut som et lite selskap,synes det hørtes ganske stort ut jeg da.

Hørtes ut som du har fått en dag som du ser tilbake på med gode minner og det er jo det en skal gjør med en slik dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...