Gå til innhold

5 uker igjen og så utrolig dårlig....


Genusa&Andreas3mnd

Anbefalte innlegg

Formen er så dårlig, er kvalm gjennom hele dagen, orker knapt gå en 5 minutters med hunden, og sover bortimot 15-16 timer i døgnet.... Å ligge på siden i ro er det eneste som lindrer litt... Andre som har det sånn, dette er da vel ikke vanlig? Egentlig skulle man jo ha jobbet ennå to uker før permisjon...Begynner å lure på hva dette kommer av jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det plutselig har blitt sånn, synes jeg du bør få en sjekk på føden egentlig. I alle fall en ekstra kontroll hos lege eller jordmor.

 

Jeg sliter selv med stadig elendig form, men har aldri vært frisk i dette svangerskapet. Har hatt ekstrem svangerskapskvalme og kaster opp fremdeles, har hatt cytomegalovirus-infeksjon og stadige andre infeksjoner. Mye kvalm og elendig, har et enormt søvnbehov og holder på å besvime hvis jeg må stå oppreist i mer enn to minutter. Kjedelig, men har vært sånn lenge og kan ikke tro at alt er annet enn bra med lille i magen.

 

God bedring til deg i alle fall! Synes i hvert fall ikke at du skal jobbe noe mer nå - kom deg til legen og få sykmelding.

 

Klem fra 32+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Gudskjelov så har jeg gått ut i ferie, og over i permisjon etterpå så slipper å måtte ordne med sykemelding etc. Jeg har ikke vært så dårlig som deg i svangerskapet , høres jo ut som du har hatt din dose da stakkars.... Er det noe du gjør for å lindre ubehaget/smertene da?

Jeg har vært mye plaget med kvalme men har hatt gode perioder innimellom. Men nå begynner jeg å bli halvgal... Blir jo så nedstemt av å være så dårlig hele tiden og skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut om det fortsetter sånn i over en måned til... Skal til jordmor imorgen, men regner jo bare med å få den samme beskjeden som ellers: "Det er normalt".... Jeg får prøve å tenke på deg og de som har det så mye verre enn meg- så kanskje jeg ikke drukner i min egen selvmedlidenhet :o)

 

God bedring til deg også! Klem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille damen! Dette må du få sjekket ut for nå synes jeg at du har hanglet lenge. Så skrik høyt ut at dette synes DU IKKE er normalt. Jeg føler på litt ekstra kvalme nå mot slutten, men det skal ikke redusere allmenntilstanden i den grad du har hatt i over mange uker (?)

Du skal da ikke stå med hendende foldet, blikket ned og skrape med foten...og si at du føler deg litt dårlig og lure på om det er normalt for det er det ikke! En venninne ble lagt inn på obs.post for gravide pga. skjelvinger og ekstrem matthet, og ble undersøkt for infeksjons-status.

 

Lykke til hos JM og hold meg oppdatert. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...formen min er også veldig dårlig,nå er jeg også litt småsyk da..litt influensa lignende greier.. hoster,tett i nesa,hele kroppen verker..men er ikke kvalm.. det eneste som hjelper er å ligge på siden..og jeg sover MYE!!! Er helt utslitt har jeg på følelsen av...det er ikke noe gøy-men vi får bare krysse fingre og tær for at vi blir opplagte igjen..jeg aner ikke hva det kommer av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei embarazada snuppa:) Var hos jordmor idag, og gutten lå med hodet ned, men lå fortsatt ganske høyt (altså ikke antydning til å feste seg ennå..) - så hun trodde det bare var derfor jeg følte så mye ubehag og kvalme... Og det er helt normalt å bli dårlig på slutten, så jeg fikk bare prøve å ligge så mye som mulig hvis dette hjalp. Så da får jeg bare håpe at formen tar seg opp litt når han finner veien ned i bekkenet.

Håper at formen er grei på fredag, gleder meg til å treffe deg :) Vi ringes nærmere :) Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner meg igjen Genusa, har hatt det på samme vis den siste tiden og gleder meg til å bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nusse. Ja huff ikke morsomt å ha det sånn, skal bli super godt å bli ferdig altså. Frister iallefall ikke til gjentakelse sånn med første hehe :o) Hvordan går det med deg ellers da??

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det går fint med meg :) Har vært litt opplagt i dag, så det er jo litt kjedelig at det regner.. er jo så mye jeg skulle gjort ute.

Begynner å glede meg voldsomt til tulla kommer, ni mnd er lang tid å vente, men må legge til at man trenger tiden :)

 

Hvordan står det til med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sover så dårlig om natten at jeg er utslitt resten av dagen..merker kvalmen tar meg mer igjen som egenligt har vært jevn hele svangerskapet....men jenter ikk elenge igjen nå så vi må bare holde ut:):) gleder meg til jeg har henne i armene mine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig form/kvalmen tapper meg veldig for krefter, men bortsett fra det går det jo fint her. Knøttet har det fint iallefall, det er jo det viktigste :) Ja 9 måneder er laang tid når man står midt oppi det, så den dagen riene setter igang skal jeg holde ut det meste ja :) Får håpe formen din bedrer seg etterhvert, lykke til med slutt innspurten! Klem :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...