Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Hvilket navn synes dere er fintest. Adrian, Daniel eller Noah ?Er litt i tvil om hva vi skal kalle gutten. Guttenavn er utrolig vanskelig.
Süsse Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Guttenavn er veldig vanskelig. Det er 3 veldig vanlige navn du har valgt ut, men hvis jeg maa velge ett er det Noah.
KaMa Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Daniel og Noa, uten h. H'er som ikke uttales er etter min mening jålete, og jeg ser ikke helt poenget..
Gjest ->>- Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Daniel. I fare for å fornærme halve dib synes jeg Adrian kommer litt i RonnyJohnny-sjangeren og Noah er så vanvittig motepreget at man nærmest automatisk bør slenge på Leander som andre fornavn.
supergyda Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Ingen. Støtter Månestråle hva gjelder synet på Adrian og Noah. Men jeg sliter også med Daniel. Alle de jeg har kjent som heter Daniel, har det "feilet" noe i større eller mindre grad. Jeg forbinder derfor Daniel med stamming, lesevansker, atferdsproblemer osv.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Jeg synes egentlig Daniel er et litt sånn barnevernsnavn.
Süsse Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Ja, er det ikke rart? Jeg har hatt mange slike danieler paa skolen...
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Samtidig ser man også at det er mange høyt utdannede som også heter Daniel. Kanskje navnet tar for seg alle samfunnsklasser fordi det er et så vanlig navn ? Synes Noah og Adrian er midt på treet begge to.
supergyda Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Det har du sikkert rett i. Men synet på navn blir ofte knyttet til folk man har kjent. Jeg klarer ikke å se skogen for bare trær hva gjelder Daniel-navnet, fordi jeg har så mange personlige assosiasjoner. Det samme gjelder for øvrig navnene Joachim, Ulrik og Nikolai som jeg under ingen omstendigheter vil ha som navn på mine barn. Men "rare" navn som Ingolf og Trygve og synes jeg er helt greit (fordi jeg kjenner hyggelige fyrer som heter det).
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Adrian.. Jeg liker Noah også, men det er så mange som heter det om dagen.
M by M Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Hva med Amund? Eller Knut? Syns disse er fine jeg.
M by M Skrevet 3. juli 2007 #14 Skrevet 3. juli 2007 Nei, overhodet ikke. Vet det høres fryktelig kjedelig ut og da jeg møtte samboer som heter dette tenkte jeg "herregud, hvem kaller ungen sin for det?" men nå som jeg er vant til det, syns jeg det er et veldig fint navn :-) Og det er ikke fordi jeg er forelska ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå