Gå til innhold

Da har vi kommet til den 12 pp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs vi har prøvd å bli gravide i 1 år. Hva skal vi gjøre????

Har lest at det er mange som har begynte på Pergokur. Men hva er det egentlig? Er det en hormonkur eller???

Vi skal gifte oss i august, derfor begynte vi prøving i god tid, for vi tenkte kanskje vi kunne klare å få baby før bryllupet. Det skjedde altså ikke. Så vi har planlagt både baby og bryllup. Jeg er redd jeg er så stresset p.g.a. alt dette og derfor ikke har blitt gravid....

Men nå er jeg lei av å vente!!!! Vil ha baby NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen å be om utredning...

Der tar de vel blodprøver og en GU av deg vil jeg tro...

Kan jo også be om en svømmetest av mannen da...

Utredning kan jo ta litt tid...(kommer an på lege/gyn)

Pergo er vel for å hjelpe til med eggløsning tror jeg...Har ikke prøvd det jeg da....

Hos oss fant de ut at sambos svømmere ikke er helt i form...

Vi er nå i vår 29 mnd med prøving...Neste mnd skal vi ha vårt første prøverørs forsøk... :)

Lykke til hvertfall....Håper spiren sitter snart :)

Og lykke til med bryllup :)

Skrevet

Hei! Skjønner ganske godt hvordan du har det, begynner å nærme seg et år for oss også. Ville bare sende deg en liten oppmuntringshilsen - og foreslå at du tar deg en tur innom legen din for å diskutere hvordan dere skal gripe dette an videre - det har jeg tenkt å gjøre om 2 måneder. En perogokur, er om jeg har forstått det rett, en hormonkur som setter fart på eggløsningen og dermed skal gjøre det enklere å bli gravid. Kanskje det er noe for oss? Som Kirsty her inne påpeker så har det ingenting å si om du har stresset eller ikke - noen av oss bruker bare litt lengre tid enn andre - utrolig frustrerende, men snart er det vår tur!!!!!!! Du får kose deg med tanken på bryllup+++ i mellomtiden. Gratulerer! Lykke til, klem

Skrevet

Kjenner meg igjen der.....:)

VI og prøvde i 12 mndr... Vi og skulle gifte oss i år 4 august.., men så fant vi ut av siden vi ikke var blitt gravide på ett år, så bestillte vi time til utredning. Det var da 2 uker til den timen. Så vi bestemte oss for å vente med videre prøving til etter fødselen, hvis vi begge var fruktbare, noe vi trodde en av oss ikke var..

Så vi tenkte med så at hvis vi hadde blitt gravide den 12 mndn...så ville vi hatt en veldig liten baby i bryllupet, og DET fristet ikke så mye den dagen, så det var derfor vi bestemte oss for å vente.

Men mens vi gikk ventet på legetimen om to uker, så fikk ikke jeg mensen....

Den 13 mndn testet vi pos:)

Årsaken til det var nok at vi ikke hadde noe tro på at det ville bli noe baby på oss, for vi trodde faktisk at en av oss ikke "fikk det til".

Og at vi hadde bestemt oss for å vente hvis alt var bra...

Men det endte med et utsatt bryllup istedet:)

Sitter her med en liten gutt på 5 mndr og 2 uker:)

Heldigvis sier nå jeg:) Og det var en deilig følelse å se en pos test for ne gang skyld:)

Håper det også skjer dere snart..... Krysser fingrene....

Lykke til!

Skrevet

Ikke etter FØDSELEN (haha....) Men ETTER BRYLLUPET!!!!

Huff, ammetåka...Beklager hihi....

Skrevet

hei!

det er ikke noe gøy og ikke få det til nei,skjønner deg godt!

bestill lege time etter bryllupet du,så får du startet utredningen.

mange har god effekt av pergo,som er en hormonkur som skal

få fart på el,men ikke ha for høye forventninger.hjalp ikke meg.

men greit å få sjekket om alt er greit med dere.

masse lykke til med både bryllup og prøving!!

klem

Skrevet

Hei igjen jenter,

tusen takk for fine tilbakemeldinger og gratulasjoner :o)

Skal prøve å nyte denne tiden før bryllupet og ikke tenke for mye på baby....viss jeg klarer ;o)

Etter bryllupet skal jeg bestille meg time hos legen.Så får vi se.

Sambo er veldig opptatt av at jeg skal prøve med hormonkur etter at han snakket med en kollega som var i samme situasjon som oss og de fikk en liten guttebaby etter hormonkur.

Men først bryllup :o)

Lykke til dere andre også som prøver!!!

klem fra meg

Skrevet

hei du:)

vet akkurat hvordan du har det:( gikk inn i min 12 pp for noen dager siden,og er ganske lei meg for det.

har vært hos gyn og alt så bra ut med meg og fine egg lå å ventet på el,men har ikke blitt gravid.

så jeg skal til spesialist i aug,og før jeg kommer til henne sendte hun resept på pergotime dobbel kur,selv om hun ikke har undersøkt meg og man vet heller ikke om det er noe galt med el..men det kan jo hende at det setter fart på sakene nå da:)

jeg begynte på dobbel kur den 3 mens dag tom 7 mens dag..og 7 dager etter det,er sjangsen størst for å bli gravid.

jeg leste masse her inne om bivirkninger av disse tablettene,og mange reagerer veldig på de,men jeg har ikke merket noen ting..så det er jeg veldig glad for.

Kan jo være at pergotime kan være noe for deg.

masse lykke til,så håper jeg det sitter en liten spire i magen vår snart:)

klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...