Gå til innhold

Ang. lengde på livmorhals.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden var livmorhalsen kun 1cm. lang. Jordmor sa det var litt modent og en liten åpning. Sa at fødsel kunne innen en ukes tid. Har hatt og har MASSE maserier og kynnere, men stopper stadig opp. Noen som har erfaring med noe lignende og hvor lang tid tok det før dere fødte? Er jo ingen fasit selvfølgelig, bare litt spent og nysgjerrig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg...

Skrevet

Må nok skuffe deg... ikke håp for mye på fødsel innen noen dager eller en uke (selv om det selvfølgelig kan skje!!)

Jeg har gått med åpning i flere uker/måneder.

Er nå 4.gangsfødende og har de 2 siste ganger gått med 2 cm åpning helt siden 2 mnd før fødsel! Og med både 3 og 4 cm åpning i et par uker før jeg fødte!! Men eldstejenta ble født i uke 36, 2 uker etter jm oppdaget 2 cm åpning (som jeg forsåvidt kan ha hatt lenger enn det da).

Jeg har også hatt masse kynnere under siste halvparten av hvert svangerskap. Har vært sykemeldt siden uke 20 ca pga kynnerne, har flere i timen, ofte hver 10./15. minutt!

Desverre betyr ikke kynnere, modning og litt åpning at det skjer snart :-(((

Lykk til!! Håper for deg at det skjer snart allikevel!

Skrevet

Ikke håp for mye nei, det kommer til å gjøre dagene dine laaaaange!

Jeg har hatt 2 cm åpning i 5 uker nå, og masse kynnere. Fastlegen sa til meg for snart 3 uker siden at kroppen min var fødeklar, og regnet med fødsel i løpet av få dager. Jm på sykehuset mente det max tok en uke. Allikevel er jeg 11 dager over termin nå, og settes igang på fredag..

Skrevet

Jeg har samme erfaring som de over, gikk med 2 cm åpning i 6 uker, var moden og klar i følge jordmor, men hun sa også at det ikke betydde at fødselen var i gang. Da jeg fødte hadde jeg fått 3 omganger med stripping og modningsakupunktur, fødte 38+6, åpningen ble oppdaget i uke 33..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...