snartmammapåny Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg kan slå av airbagen på passasjersetet, men er det trygt å plasere småen der? Noen som har noen fakta på det? (han er 11uker)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Eg personlig hadde ikkje hatt ungane i framsete sjav om eg hadde kunne slått av airbagen. Hadde ikkje klart å stola på det.....hadde gutten våres i framsete i bilen på veg heim fra sjukehuset og i ein periode til me fikk kjøpt ny bil, hadde ikkje airbag i den bilen.......men eg lika det bedre når han kom i baksete og i midten på den nye bilen....
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Hvis du får en bilmekaniker til å slå av air-bagen så går det bra... Men hvorfor skal du ha han foran?
Frk.Forvirret Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Trygg trafikk anbefaler IKKE å bare slå av airbagen selv. Derimot kan du få gjort det på verksted, men det koster endel penger. Vi undersøkte det, men husker ikke prisen. Husker bare at det koster for å få koblet den på igjen, også. Og det er jo mye mindre sikkert å ha barnet i forsetet, så derfor valgte vi å ikke gjøre det. Du burde ikke det, du heller. Ten k om du frontkolliderer.....
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 er jo sikrest å ha de bak, men er en del biler (spes volvo ) som har for korte seler bak til at man får festet babysetet der... hadde samme problemet selv. men får man koblet ut airbagen går det fint å ha det der
snartmammapåny Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2007 Grunnen til at jeg vil ha han fremme er at han er umulig å kjøre bil med viss ikke. Setter jeg han bak så må vi stoppe flere ganger selv på korte turer, han hyler så intenst at han ikke får puste. Gråter så intenst. Om jeg har han frame så er ikke problemet der i det heletatt, sikkert fordi han ser meg. Er liksom som å kjøre med en helt annen baby. Er ganske så frustrerende når jeg må kjøre et sted med han alene, noe vi gjør ganske ofte. Airbagen er jo koblet ut, så den er jeg ikke redd. Bare litt bekymret for et det ikke er like trygt å kjøre med han der. Men så er det vel ikke så trygt for oss om han sitter i baksetet å hyler og jeg stresser som f*** med å komme meg til nermeste utkjørsel før babyen svimer av av luftmangel i baksetet..
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #7 Skrevet 3. juli 2007 Kost i alle fall på de kronene det koster å få airbagen koblet ut på et merkeverksted, og få gjort de nødvendige endringene i vognkortet! Jeg hadde aldri i verden turt å kjørt med en baby i framsetet, men mitt gull har alltid likt å kjøre bil, så jeg kjenner ikke din "verden".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå