indianerjenta Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 vi har en gutt på åtte og ei jente på tre år. disse to krangler så å si konstant, og da om alt! Meg og min mann har aldri kranglet, så det er ikke hjemme de har lært det. vi syntes harmoni er viktig i hverdagen, men det blir det jo iallefall ikke på denne måten... vi har forsøkt å løse dette på mange måter, men ha altså ikke lykkes, til tross for at vi er konsekvente. jeg blir sprø av dette! egentlig hadde jeg bestemt meg for å være hjemmeværende et år, men nå etter syv uker, er jeg i full gang med å søke jobb igjen. noen gode tips?
Maud Skrevet 4. juli 2007 #2 Skrevet 4. juli 2007 Har du søsken selv og husker du hvordan dere var mot hverandre da dere var mindre? Det er klart det finnes grader av alt, men dessverre er det vanlig at søsken krangler masse i perioder. At det er slitsomt er det ingen tvil om, men det går over. Gutten din går jo på skolen og kanskje på SFO også? Da blir det jo mange timer atskillelse hver dag uten mulighet til krangling. Jeg vil tro at det viktigste dere kan gjøre er å senke ambisjonsnivået litt og godta at noe krangling må dere leve med. Sørg ellers for at de har mulighet til å være hver for seg og holde på med sine ting. Gi dem masse ros i etterkant de gangene de er sammen på en hyggelig måte. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå