Gå til innhold

Fordøyelsen-for et slit....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså nå har jeg gått rundt her og vært så fornøyd ettersom jeg hele tiden har lest at mange gravide får problemer med fordøyelsen og jeg har ikke hatt problemer i det hele tatt. Men så for rundt to uker siden, da uke 32 snudde det hele seg. Nå har jeg hemoride og det som er.... og sliter uansett med fordøyelsen samme hva jeg spiser... Noen råd... riktignok er jeg lite i aktivitet ettersom jeg har veldig krevende bekkenløsning, det gjør nok sitt.... Jeg tar olje men det hjelper ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikke Biola.

På apoteket har de kremer som skal hjelpe for hemorrider. Ellers er det masse tips på kjerringråd-sidene her på BIM.

Skrevet

Det som har hjulpet meg er cultura eller biola med linfrø :-) I tillegg til masse vann. Jeg har hatt problemer med fordøyelsen nesten hele svangerskapet...og dette har funket.

:-)

Skrevet

Jeg har spist druer hvis det har stoppet opp hos meg og det har funket.

Skrevet

Jeg kjøper sviskesaft/sviskepure på babymatglass, 1-2 hver dag. Smaker godt, sunt, billig, enkelt - helt konge for fordøyelsen!

Skrevet

det skal jeg jammen prøve! klarer ikke spise sviskebiter, synes konsistensen er helt forferdelig, men saft/puré burde jo gå bra!

men lurer på; maltekstrakt blir jo anbefalt til barn med trege mager, kan det kanskje funke på oss også?!

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg spiser hjemmelaget frokostblanding med 4 korn, store havregryn,kli,rosiner,hasselnøtter og linfrø med Cultura eller Biola på. Jeg spiser svisker når det stopper jeg da.. er jo svisker man får på sykehuset i førate omgang. Men finnes jo også f.eks sviske yoghurt.

Mye vann er viktig for min fordøyelse... og så er altså ikke en kopp svart kaffe til frokost det verste for fordøyelsen for veldig mange. Vi kan jo drikke 1-2 kopper per dag så det er nok ikke så farlig ;) Kjenner mange som ikke kommer seg på do uten den koppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...