Propellmamma til 2 Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Jeg skal ha familieselskap, men bor på 68 kvm (og har stor familie). Så jeg tenkte at tapas må jo være genialt å servere, for da MÅ man liksom ikke sitte rundt et spisebord. Da kan jeg lage koldtbord på kjøkkenet og folk kan sette seg rundt omkring i stua... Men jeg har jo aldri laget tapas før!!! Hva serverer jeg? Og finnes det noen gode tips til hvordan man får en vellykket familiefest på liten plass?
Mini2007 Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Heisann. Tapas kan vel egentlig bestå av alt mellom himmel og jord, noen tips: Baconsurra dadler, stekes i panne med smør. Kongereker i chili, ha en boks hakkede tomater og 1 fersk, hakka chili i stekepanne og la kongerekene surre i dette, lurt å kjøpe de ferdikokte, men ikke la de koke el surre for lenge, da blir de seige.du kan helle hele greia på et fat og bare stikke tannpirkere i rekene. spanske kjøttboller: lag kjøttboller som du liker de og la de koke i saus av hakkede tomater (gjerne på boks)chili, hvitløk, olivenolje, salt pepper og gjerne rødvin, la de koke over svak varme i ca 20-30 min. disse er like gode varme som kalde. Kald pastasalat er jo greit å ha, jeg bruker å koke pastaskruer (masse) skyld under kaldt vann med en gang de er ferdige og hell olje over, kutt paprika og agurk, gjerne litt babymais og, og bland dette med till salt og pepper. Melbatoast er kjempeenkelt å lage hjemme, bare kutt loff i veldig tynne skiver, så tynne du kan uten å ødelegge de, og hiv de på rist i stekeovn på 200 gr i ca 10 min, men folg med de, alle ovner er forskjellige og de blir lett svidd, skal ligge til de er sprø. Allioli er jo og kjempegodt ved siden av; bruk vanlig majones og bland i frisk hvitløk og sitron, bare å smake seg frem og la dressingen stå i kjøleskap noen timer, du kan jo evt ha i andre krydder og, bare å bruke smaken, men den skal jo smake av hvitløk da. Ellers pleier jeg og lage forskjellige salater og brød/rundstykker, blir som regel kjempesuksess. uansett lykke til med tapasen:)
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Jau, også er det godt om du kjøper tortilla-lefser el., og fyll de med ting som er godt, f.eks. røkelaks, ruccola og snøfrisk, eller spekemat og eggerøre, alt etter som hva du synes. Rull de sammen til pølser, del de deretter i 4-6 mindre biter, stikk en tannpirker gjennom, voila!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå