Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal bruke olivenolje til ://

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en flaske fordi det er så sunt, men vet ikke helt hva jeg skal bruke den til.

Stekte kyllingfilet i dette og det sprutet som bare det + at det ble rar lukt. Tror ikke olivenoløje tåler sterk varme, eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olivenolje er fin til salater :o)

Skrevet

Ikke noe annet??

Skrevet

Jeg steker nesten alt i olivenolje jeg... Synes ikke det spruter mer enn vanlig.

Skrevet

Steking, baking, dressinger osv

Skrevet

Bruker olivenolje til alt. Steker ikke i noe annet. Perfekt å ha over pastaen for at den ikke skal bli klibbete. Perfekt til salater. Perfekt til dressinger. Perfekt til marinader osv.

Skrevet

Jeg steker heller ikke i olivenolje, men jeg bruker det i sauser og dressinger.

Min favoritt-dressing: Like deler olivenolje og veldig god eddik (rødvin), en halv del sterk sennep, salt pepper og timian. Veldig god om man er glad i det syrlige. Kjempeglad i en liten forrett-salat, eddiken gjør at magen på en måte trekker seg sammen det sies at det skal virke slankende fordi man fortere føler seg mett. -Jeg kan ikke gå god for at det funker;-)

Skrevet

Tusen takk for råd jenter :)

Skrevet

Kaldpresset olivenolje er dyrest fordi den smaker best, og passer til salat og evnt annen smaktilsetning. Skal du steke, kan du likegodt bruke varmpresset. Varmpresset er, i mine øyne, ikke egnet til dressing og annen smaktilsetning. Kaldpresset olivenolje og balsamicoeddik er nydelig blandet sammen (50-50) muligens tilsatt litt urter, salt og pepper. Som regel: Jo dyrere, desto bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...