Gå til innhold

Kan det være hode som har festet seg ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uken har jeg plutselig begynt å bli kvalm igjen...Er 32+o i dag.

Må plutselig ofte på do igjen, og føler at blæren aldri blir tom, i motsetning til slik det har vært i 2 trimester hvor det ofte bare kom noen dråper enda jeg hadde drukket mye. Nå derimot føler jeg at jeg tisser mye mer enn jeg har drukket.... Føler mye aktivitet lagt nede i magen.....liksom under magen, og aktiviteten på begge sider av navlen har de 2-3 siste ukene vært svært aktiv.Virker nesten som om babyen turner eller sparker "vilt"....

Kan det være at babyen har snudd seg med hodet ned nå? Har hele tiden lagt med beina ned mot underlivet mitt, og hodet oppe til høyre.

Merker at babyen begynner å bli større nå da alle bevegelser er mye kraftigere enn tidligere. En aktiv baby i magen er vel bare positivt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytte dytte

Skrevet

Hm, det er ikke godt å si, men min ligger med hodet ned, og da kjenner jeg mest/kraftigst bevegelse mot øverste del av magen/ribbena.

Om den ligger med hodet opp, så kan den fortsatt snu seg, når du bare er i uke 32! Lykke til! ;o)

Skrevet

Takker for svar. Skal til jordmor om to dager - så regner med at hun kanskje vet noe?? Skal til legen om 1 mnd og hun har UL maskin så da sjekker hun vel kanskje for å se hvordan ting ligger an...

Men har plutselig fått mye mer press på blæren og kjenner litt stikninger i underlivet innimellom så er vel håp om at det kanskje er babyen som er på vei til å feste seg med hodet ned da?

Bare 9 uker igjen til termindato, og bare litt mer enn en måned til permisjonsdato....likevel føles det som en evighet....

Har imidlertid ikke fått gjort så mye her hjemme til babyen kommer, men det ordner seg nok:) Huff hadde ikke regnet med å få tilbake "svangerskapskvalmen" - men er vel sikkert på grunn av all bevegelsen i magen....he,he...beklager all klagingen.... Er egentig ikke så lei og klagete, men vil jo gjerne at tiden skal gå litt fortere :)

Skrevet

Jordmødre klarer fint å kjenne hvordan babyen ligger! ;o)

Merker du at magen din har sunket? Har den en annen form enn før?

Det er helt vanlig å være litt kvalm på slutten, jeg er det om natta, men sovner som regel fra det. Har begynt å ha sitronvann i kjøleskapet, syns det hjelper.

Du klager da ikke! Vi vil vel alle komme til den dagen da vi får møte den lille! ;o)

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg rundt uke 32. Viste seg at baby hadde snudd seg med hodet ned. Dette er ikke det samme som at hodet fester seg, noe som oftest skjer litt lenger ut i svangerskapet.

Så lenge hodet ikke er festet, kan baby i teorien snu seg igjen, men jordmor mente at det var uvanlig når den hadde lagt seg såpass til rette nede i bekkenet.

At kvalmen kommer tilbake i slutten av svangerskapet er også vanlig.

Skrevet

Jo den har vel gjerne sunket litt :) Magen har hele tiden bare gått utover og ikke blitt så mye bredere, men nå synes jeg den går litt mindre utover, men heller "breier" seg litt:) He,he...

Nå er aktiviteten i gang igjen...he,he...spennende å se om dette blir en like aktiv baby når den kommer ut som den er akkurat nå...Jeg liker selv å være ganske aktiv så det er jo godt mulig;)

Takk for svar - er førstegangsfødende og snart alenemor, så veldig fint å kunne spørre om ting og tang her inne:)

Skrevet

Godt å høre at alt er normalt:) Men trodde og håpet at jeg slapp mer kvalme...det setter deg liksom helt ut av spill...får ikke gjort noe annet enn å prøve å slappe av......og ville gjerne gjort så masse akkurat nå... Men får nok tidsnok gjort alt jeg vil:)

Nå er det "turning" i magen igjen - hatt en rolig time nå, så virker som om den lille i magen min har ladet opp batteriene og klar for aktivitet igjen:)

Har nesten ikke merket at jeg har vært gravid tidligere i svangerskapet unntatt at magen har vokst, men de siste ukene har plutselig jeg blitt "veldig gravid" :) Masse aktivtet., kvalme og halsbrann - men skal ikke klage - har hittil kunne gjøre det meste uten de store problemene

Takk for svar.

Skrevet

Hei Lilletrille 2007.

Jeg har det likedan som deg, for ca to uker siden begynte kvalmen igjen, og den tapper meg totalt for krefter. Er i uke 35 nå. Jeg sover nok 15-16 timer i døgnet for å slippe å kjenne på kvalmen, og synes fryktelig synd på meg selv nå! Skal vi gå rundt sånn som dette i mange uker til?? Hjelp...:( Og vi har lov å klage litt altså! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...