Anonym bruker Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Har dere det? Og spising? Eller får de sove og spise nåe de vil?
hallohallo- mor til 3 søte små Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Har litt rytme, men det er selvfølgelig unntak. Hun spiser stort sett hver 3. time. Er våken en times tid ved hvert måltid og så sover hun. Men så kommer de dagene vi skal ut på noe (de kommer jo ganske ofte) og da blir det fort litt tull:)
lisje marthemora Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 nei vi har ingen rutiner enda. Marthemora er 3mnd og 1 uke. Har ikke hatt behov for det enda. sover og spiser etter som det passer. Men nå ligger hun mer og mer på gulvet og koser seg.
Gjest Skrevet 3. juli 2007 #4 Skrevet 3. juli 2007 Ingen rutiner her heller bortsett fra at hun legger seg i halv syv tiden for kvelden. Spiser ca. hver 3-4 time, men hver dag har nye overraskelser.
Kondis som en murstein Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Ikke noe særlig rutiner her heller... Men hun sovner som regel i 12-tiden og sover en halvtime, det er egentlig det eneste faste vi har på dagen... Ellers får hun mat og får sove når hun vil ) Hun er 3 1/2 mnd...
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 3. juli 2007 #6 Skrevet 3. juli 2007 Hun sover og spiser når hun trenger det, men har laget seg en (nogenlunde) rytme selv. Håper vi kan forskyve og endre den litt etterhvert. Sovner 21.30-22.00 (men av og til alt kl 21 og av og til ikke før 23) Våkner 6-7-tida, får mat og er våken 15-30 min og skravler med mamma Sovner igjen og våkner 10.30 - 11.00, får mat, vi står opp og steller, jeg dusjer, spiser og skravler med snuppa. Sover en halvtime i 13-tida, våkner og får mat Sover i 16-17- tida, våkner og får mat Også er det smådupper og henging i puppen til kl 20-21, da er det kveldsstell og masse styr for å få henne i seng....
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 3. juli 2007 #8 Skrevet 3. juli 2007 Snuppa på snart 4 mnd våkner i syv tiden. Da er det flaske, også får hun sove i sengen vår. Kos på morningen syntes vi =) Sover til ti ca. Da står vi opp, også spiser hun ca hver 4. time iløpet av dagen.. Sover når hun er trøtt.. Kveldsstellet begynner med bading i seks tiden, og legging kl syv.. Da sover hun til neste morgen..
Kondis som en murstein Skrevet 3. juli 2007 #9 Skrevet 3. juli 2007 Å, det er så deilig å se at ikke alle begynner dagen klokka 7, hehe... Vi også sover til rundt 10 (da har hun først våknet rundt 7 også har vi lagt henne i sengen vår etter mating)... Trodde vi var "trege" som ikke står opp med snuppa når hun våkner første gangen, hehe...
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 3. juli 2007 #10 Skrevet 3. juli 2007 Åneida Dere er ikke trege.. hehe.. Her kooooser vi oss ordentlig vi.. Snuppa vil uansett sove noen timer til etter mating kl syv, så da kan vi likesågodt sove og kose oss sammen i sengen.. Er ikke akkurat som om jeg tvinger henne til å sove mer for min egen del
stinelin81-3 smågull Skrevet 3. juli 2007 #11 Skrevet 3. juli 2007 Vi ender opp på sofaen begge to og sover til ni- ti etter mating:) Rett og slett bare fordi jeg sovner av når jeg skal få henne til å rape...he he he Ellers så har vi ikke noen sove rutiner på dagen. Eneste er at hun spsier ca hver 3. time. Det er nesten like presist som klokka enkelte dager:) Men hun sovner når hun trenger en liten lur. De har blitt kortere og kortere.....
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 3. juli 2007 #12 Skrevet 3. juli 2007 Åh, gått å høre at det er flere. Her var det ikke morgen før kl 11.30 i dag. Da våknet snuppa og skulle ha mat igjen. Sto opp og så på møkkaværet etter første pupping i dag tidlig. Bare grynta og gikk og la meg igjen jeg. Gidder ikke stå opp tidlig til sånt vær, OG når hun sover.
Solskinnsdag Skrevet 3. juli 2007 #13 Skrevet 3. juli 2007 Snuppa vår er 11 uker nå. Nå har vi endelig fått henne inn i en kveldsrytme, håper vi da... Hun legger seg sånn ca. i 21 tiden, men det kan gjerne forandre seg noen dager da. Og så sover hun til 9-10 tiden dagen etterpå, bare avbrutt av spising 2 ganger. Men da spiser hun omtrent i søvne, men når hun våkner igjen i 9-10 tiden så er hun storfornøyd med tilværelsen og kan gjerne ligge i sin egen eller vår seng og pludre for seg selv i en halvtime før hun vil ha mat. Vi bare koooser oss om morningene vi! :-) Men på dagtid så sover hun nesten ikke i det hele tatt... bare en halvtime nå og da, kanskje 2-3 timer tilsammen iløpet av en dag. Men det er fordi hun sover så godt om natten, og det tåler vi nå da. :-) Men vi har vært nøye med å legge henne oppi sin egen seng når hun skal sove helt fra starten av, vi vil ikke ha en liten frøken som skal bli vant til å sove i dobbeltsengen, den er mamma og pappa sin! Hun får komme oppi om morningen og ligge og kose leeenge, men når hun er trøtt og skal sove så har hun sin egen seng. Vi ser på det som en viktig ting å lære helt fra starten av, så vi slipper å slite med unger i sengen hver eneste natt i mangen år.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 3. juli 2007 #15 Skrevet 3. juli 2007 er veldig enig i at det er viktig å sove i egen seng helt fra starten av.. og det er snuppa kjempe flink til. men når hun våkner på morningen, da er det greit å sove sammen med mamma og pappa noen timer til her hos oss =) Da har liksom dagen startet, og da starter den med masse kos for oss!! er null problem å legge hun i egen seng på kvelden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå