Enliiitentil? Skrevet 3. juli 2007 #1 Skrevet 3. juli 2007 Vi har et akta graco sete 0-13 kg. Syns jenta vår sitter så rett opp og ned i det? Er vel ikke riktig det? Noen med samme sete? Og hvilke har kommet best ut i tester + pris. Jenta vår veier 7.3 kg nå og jeg syns plassen i sete begynner å bli lite? Vi bruker ikke basen, da. Kan det ha noe å si?
eva luna Skrevet 3. juli 2007 #2 Skrevet 3. juli 2007 Vi har et maxi-cosi sete og er ikke fornøyd med det. Grunnen er at seleutspringene kommer så langt ned på ryggen bak at det er vanskelig å få strammet de skikkelig og de henger omtrent over skuldrene hans. plassen ellers i sete er bra. Var innom en utstyrsbutikk i går for å prøve andre seter og valget falt på Akta Graco! Tri-logic s 07-modell. Der satt han kjempebra og ganske rett ja (det er det som er sikrest), høye seleutspring (3 forskjellige posisjoner) og 5.punktsbelte i stedet for 3.punkts som alle andre babyseter har. Da får han støtte rundt hoftene i tillegg. Vet ikke om det er 07-modellen du har men de hadde ihvertfall gjort forbedringer på det i forhold til 06-modellen, blant annet 5.punktsele og lengre lengde i ryggen. Hts sitt izi sleep var heller ikke gale, men veldig smalt og kan se for meg at det blir trangt med vinterklær oppi. Britax og maxi-cosi hadde alt for dårlig regulering av høyden på selene, dette bør kunne justeres ettersom barnet vokser. Vi kjøpte sete med basen da jeg synes det var veldig greit å feste og enkelt å klikke sete ut og inn, og i tillegg vet du at du har riktig vinkel på sete.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 3. juli 2007 #3 Skrevet 3. juli 2007 Synes det er rart at du sier at Britax har dårlig regulering på selene. Jeg hadde det babysetet, og det hadde jo mange forskjellige plasseringer av selene! Lett å skifte mellom dem var det også, bare å trykke inn en knapp bak og dra opp... Fem-punktssele hadde det også, jeg visste ikke at det fantes tre-punktsseler til babyer en gang, jeg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå